جمعه 11 مرداد 1387

ليت بارسکی، سرمربی جديد سايپا: می خواهم در هر سه جام مدعی باشيم، مهر

* دايی بکن باوئر فوتبال ايران است


سرمربی جديد تيم فوتبال سايپا گفت: سقف آرزوهايم در سايپا بلند است و می خواهم سايپا در هر سه جام مدعی قهرمانی باشد.
به گزارش خبرنگار مهر، پير ليت بارلسکی سرمربی جديد تيم فوتبال سايپا که صبح امروز در نخستين نشست خبری خود با رسانه های گروهی سخن می گفت با بيان اين مطلب افزود: سقف آرزوهايم برای سايپا بسيار بلند است و می خواهم اين تيم را به يک تيم حرفه ای با افکار يک مربی آلمانی تبديل کنم. در اين راه کسب نتايج خوب برايم اهميت زيادی دارد و حضور موفق در هر سه جام ليگ برتر، جام حذفی و ليگ قهرمان آسيا به يک اندازه برايم اهميت دارد.

وی اضافه کرد: من همواره معتقدم بايد سقف آرزوهای يک تيم را بلند تلقی کرد چرا که اگر سقف آرزوها بلند نباشد نمی توانيم زياد پيشرفت کنيم. شايد در حال حاضر برای تيمی که فصل گذشته به مقام يازدهم ليگ رسيده صحبت از قهرمانی خيلی سخت به نظر بيايد ولی تمام سعی من اين است تا سايپا يک رقيب جدی برای تيم های ليگ برتر باشد.

ليت بارلسکی اضافه کرد: سايپا سال گذشته با کسب مقام يازدهم موقعيت خوبی در ليگ برتر کسب نکرد اما هنوز اين تيم در ليگ قهرمانی آسيا حضور دارد و من اهداف بزرگی را برای اين تيم در نظر دارم.

سرمربی جديد سايپا با بيان اينکه حضور موفق در سه جام ليگ برتر، جام حذفی و جام قهرمانی آسيا سه وظيفه اصلی من در تيم سايپا خواهد بود اظهارداشت: ما می دانيم در ليگ تيم های خوب زيادی حضور دارند که شايد فاصله کمی با سايپا داشته باشند البته قطعا در ليگ امسال چالش های زيادی مقابل آنها پيش رو داريم ولی تلاش می کنيم تا بهترين نتايج را مقابل آنها کسب کنيم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی با اشاره به حضور قدرتمند تيم سايپا در ليگ قهرمانان آسيا اظهار داشت: مربيان قديمی سايپا نظيرعلی دايی زحمات زيادی را برای حضور موفق اين تيم در ليگ قهرمانان متحمل شده اند و حضور در مرحله يک چهارم نهايی اين مسابقات نشان از عملکرد موفق وی دارد.

ليت بارلسکی اضافه کرد: ما کار دشواری در ليگ قهرمانان آسيا پيش رو داريم و اين می طلبد با آمادگی بدنی بالا در اين مسابقات شرکت کنيم. برای من آمادگی بدنی از اهميت بسزايی برخوردار است و در ۶ هفته اول تمام فکرم را بر روی اين هدف متمرکز خواهم کرد.

سرمربی جديد سايپا با بيان اينکه ازعلی دايی برای حضور موفق سايپا در ليگ قهرمانان آسيا کمک خواهم گرفت تاکيد کرد: برای حضور قدرتمند در ليگ قهرمانان آسيا مهم است که اطلاعات زيادی را جمع آوری کنم و در اين راه با دايی صحبت های لازم را انجام داده ام و از او خواسته ام تا اطلاعات لازم را در خصوص بازيکنان به من دهد حتی به ايشان قول دادم تيم ملی را هم حمايت کنم.

وی در خصوص ناکامی مربيان آلمانی در فوتبال ايران اظهار داشت: من نمی خواهم در مورد ساير مربيان قضاوت کنم چون هريک دلايلی برای موفقيت يا عدم موفقيت خود داشته اند ولی من در ژاپن و کشورهای ديگر موفق بوده ام. به نظر من برای موفقيت بايد مردم، فرهنگ و آداب و رسوم و ساير اطلاعات لازم راجع به آن کشور را بدانيم. من از اينکه مربيان آلمانی در ايران موفق نبوده اند تاثير منفی نمی گيرم بلکه قضاوتم را بر اساس آنچه که می بينم انجام می دهم.

ليت بارلسکی در خصوص برکناری خود از ليگ ژاپن اظهار داشت: وقتی من در ژاپن کار می کردم نتوانستم ذهن بازيکنان و تجربه خودم را با هم ترکيب کنم. ژاپنی ها در مقايسه با ايرانی ها احساسات لازم را ندارند و من هر چه تلاش می کردم تيم را به جلو هدايت کنم عوامل زيادی مانع از اين امر می شد. جالب است بدانيد من در ژاپن بعد از يک برد اخراج شدم و طبيعی است وقتی ذهنيت مديريت، بازيکنان و تيم با يکديگرهمراه نباشد کار در چنين تيمی صلاح نيست.

سرمربی جديد سايپا در بخش ديگری از سخنان خود در خصوص همفکری گرفتن از علی دايی در خصوص مسائل فنی تيم اظهار داشت: نقش علی دايی در فوتبال ايران معادل فرانس بکن باوئر در فوتبال آلمان است. من زمانی که مربيگری می کنم هرگز خجالت نمی کشم از بکن باوئر در مورد مسائل تيم کمک بگيرم. منتهی بايد حد و حدود نظرات دايی در تيم مشخص باشد. سايپا در حال حاضر ۶ بازيکن در تيم ملی دارد و من بايد صحبت های زيادی در مورد اين بازيکنان با علی دايی انجام بدهم.

وی در مورد احتمال دخالت علی دايی در مسائل فنی تيم سايپا گفت: پاسخ شما ساده است ، شما در مورد مسئله ای صحبت می کنيد که هنوزاتفاق نيفتاده است بهتر است انرژی خود را روی مسئله ای که هنوز اتفاق نيفتاده صرف نکنيد.

ليت بارسکی در خصوص دستياران خود در تيم سايپا اظهار داشت: " روبرت لاسبرت " دستيار من در تيم سايپا خواهد بود. وی درتيم برلين همبازی من بود و سابقه همکاری در تيم يوکوهامای ژاپن به عنوان مربی بدنساز را نيز با من داشته است . من از شش روز پيش کارم را با سايپا شروع کرده ام و با اينکه روزهای شلوغی داشتم ولی از کار در سايپا لذت بردم . من برای کار در سايپا ابتدا بايد به طور دقيق تيم و بازيکنانم را ببينم و سپس ذهنيت بازيکنانم را مطابق تفکراتی که دارم تغيير دهم. به نظر من برای موفقيت يک تيم تنها تمرين کافی نيست بلکه اين تغذيه مناسب و استراحت کافی در کنار تمرينات است که می تواند به يک نتيجه عالی منتهی شود.

سرمربی جديد سايپا در خصوص شيوه بازی سايپا گفت: من روی استحکام خط دفاعی تمرکز ويژه ای دارم ولی به چند بازيکن سرعتی نيز نياز دارم تا بتوانم فوتبال سرعتی را ارائه بدهم .

وی در خصوص شناخت خود از فوتبال ايران اظهار داشت: من مدت زيادی را در ژاپن کار کرده ام و در آنجا اين فرصت را داشتم تا بازيهای تيم ملی ايران را دنبال کنم. در جريان بازی های جام جهانی هم بازی های تيم ملی ايران را از نزديک تماشا کردم البته من فکر نمی کنم اطلاعات کاملی از ليگ و فوتبال ايران داشته باشم به ويژه اينکه در تيم ملی ايران بازيکنانی حضور دارند که در ليگ های خارجی بازی می کنند و سطح فوتبال آنها با يکديگرمتفاوت است.

ليت بارسکی درباره احتمال تقويت تيم فوتبال سايپا با جذب بازيکنان جديد اظهار داشت: من فعلا قصد دارم تنها به ارزيابی تيم بپردازم و در صورتی که احساس کنم در پست هايی کمبودی وجود دارد با جذب بازيکنان جديد در اين جذب اقدام خواهم کرد. در حال حاضر نيز ۲ بازيکن خارجی را در خط دفاع و حمله مد نظر دارم.

سرمربی جديد سايپا با بيان اينکه نمی توانم برای سايپا قول قهرمانی بدهم گفت: من آمده ام تا سخت کارکنم و اگر در تمام طول فصل با تمام وجود تلاش کنيم مطمئنم می توانيم قهرمان شويم البته اين امر به عوامل ديگری هم بستگی دارد که اطلاعات از تيم ها و ليگ ايران بسيار تعيين کننده خواهد بود.

وی در بخش پايانی صحبت های خود به ديدارهفته اول ليگ برتر مقابل پرسپوليس قهرمان فصل گذشته اشاره کرد و گفت : در اين بازی احساسات زيادی وجود دارد و من بايد خود را برای يک بازی سخت آماده کنم به همين خاطر قصد دارم ديدار فصل گذشته سايپا و پرسپوليس را دوباره تماشا کنم. ضمن اينکه از بازيکنان باتجربه تيم و دستياران ايرانی ام اطلاعات لازم را به دست خواهم آورد تا بتوانم به نتيجه خوبی در اين ديدار دست پيدا کنم.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/37845

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ليت بارسکی، سرمربی جديد سايپا: می خواهم در هر سه جام مدعی باشيم، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016