جمعه 18 مرداد 1387

المپيک، بازار داغ محصولات ورزشی و تفاوت نسل‌ها در چين، ايسنا

خبرگزاری شين‌هوا در گزارشی نوشت: چن چن دختر ۲۲ ساله اهل کشور چين با يک جفت کتانی و کلاه بيسبال خود در متروی شهر پکن پيش از آغاز بازی‌های المپيک راه می‌رود.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، بسياری از مردم پکن در خيابان‌ها عمدتا لباس‌های ورزشی پوشيده و سعی دارند تابستان امسال را در حين برگزاری المپيک به همين منوال سپری کنند.

چن در اين زمينه می‌گويد: از بين ۲۸ دانشجوی دانشگاه من فقط ۵ نفر از دانشجويان کفش‌های ورزشی نايک يا آديداس را نمی‌پوشند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در حال حاضر چين ۶۵ درصد کفش‌های ورزشی جهان را تامين می‌کند، اما در عين حال برندهای مشهور جهان اقدام به توليد کفش در اين کشور می‌کنند، زيرا علاوه بر اين‌که چين بزرگترين توليدکننده کفش در جهان است، اين کشور يکی از بزرگترين مصرف‌کنندگان اين محصول در جهان نيز به شمار می‌رود.

به گفته‌ ژو يانگ - مدير مرکز مديريت برند شرکت آنتا - مردم چين به نسبت مردم ديگر کشورهای در حال توسعه پول بيشتری بابت خريد لوازم ورزشی صرف می‌کنند، به همين دليل نيز بازار عظيم چين در زمينه کالاها و تجهيزات ورزشی بسيار پررونق است.

انجمن تامين‌کنندگان تجهيزات ورزشی و آموزشی چين پيش‌بينی کرده است که برگزاری رقابت‌های المپيک بازار يادشده را گسترش دهد.

اين انجمن تخمين زده است که حجم فروش تجهيزات ورزشی در چين به ۱۱.۴ ميليارد دلار در سال جاری خواهد رسيد.

چين پس از آمريکا دومين بازار بزرگ را در جهان در زمينه محصولات و تجهيزات ورزشی دارد.

برندهای بين‌المللی مانند آديداس و نايک در عين حال قصد دارد، بازار خود را از شهرهايی مانند پکن و شانگهای به شهرهای با جمعيت کمتر منتقل کنند.

در حال حاضر نايک بيشترين سهم را در بازار لوازم ورزشی چين دارد.

حجم فروش اين شرکت در چين سالانه از مرز يک ميليارد دلار فراتر می‌رود. اگرچه شرکت آديداس آلمان نيز به عنوان دومين توليدکننده بزرگ لوازم ورزشی در جهان، تامين لباس برای بيش از ۶۰۰ هزارنفر از شرکت‌کنندگان در بازی های المپيک اعم از ورزشکار، مربيان، همراهان تيم‌ها، مسوولان برگزاری و داوطلبان را به عهده گرفته است.

اما در شرايطی که جوانانی مانند چن چن برندهای بين‌المللی را دوست دارند، مردم مسن در چين همچنان برندهای بومی با قيمت‌های ارزان‌تر را ترجيح می‌دهند.

شرکت آنتا بيشترين سهم را در بازار شهرهای کوچک و متوسط چين داشته است. اين شرکت همچنين رتبه نخست را از سال ۲۰۰۱ تاکنون در بازار کفش های ورزشی چين به خود اختصاص داده است.

آمارهای رسمی نشان می‌دهد که در سال ۲۰۰۳ ميزان فروش شرکت‌های خارجی در چين تنها حدود ۱۴ ميليون دلار بود؛ در حالی که اين ميزان در سال ۲۰۰۷ به بيش از ۲.۶ ميليارد دلار بالغ شد.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/37922

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'المپيک، بازار داغ محصولات ورزشی و تفاوت نسل‌ها در چين، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016