چهارشنبه 15 آبان 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هفته چهاردهم ليگ برتر فوتبال؛ استقلال به دنبال صدر، پرسپوليس در تعقيب مدعيان، ايسنا

هفته چهاردهم رقابت‌های ليگ برتر فوتبال ايران طی روز‌های پنج‌شنبه و جمعه با برگزاری ۹ ديدار پيگيری می‌شود و پس از آن ليگ برتر به دليل برگزاری بازی‌های تيم ملی با تعطيلاتی کوتاه مدت روبه‌رو می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (‌ايسنا)، در مهم‌ترين رقابت‌های هفته چهاردهم، ملوان انزلی با استقلال، پرسپوليس با صبا و فولاد خوزستان با پيکان قزوين مصاف می‌کنند. ديدار تيم‌های پيام خراسان و ذوب آهن اصفهان نيز جذابيت‌های مخصوص به خود را دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




پنج‌شنبه - ۱۶ آبان
ملوان بندر انزلی ـ استقلال تهران (ورزشگاه تختی انزلی، ساعت ۱۴:۱۵)
داوران: مسعود مرادی، حسين خانبان، محمدرضا ابوالفضلی، غلامرضا جباری
تمامی شرايط پيش از اين بازی به سود استقلال است. تيم استقلال تهران اکنون با ۲۴ امتياز در جايگاه سوم جدول قرار دارد و در مقابل ملوان با ۱۳ امتياز در رده شانزدهم قرار دارد. تنها مشکل استقلال در اين بازی زمين ناهموار انزلی و پيش‌بينی سازمان هواشناسی مبنی بر بارش باران در روز بازی است. در هر صورت ملوان نيز با برتری در داربی گيلان بار ديگر به ليگ باز گشته است و با آنکه اين تيم هيچ نشانی از ملوان بزرگ دهه ۶۰ و ۷۰ ندارد، با اين حال می‌تواند با شکست استقلال زخم‌های خود را التيام بخشد. البته تيم امير قلعه‌نويی نيز آنقدر قدرتمند است که بتواند بدون توجه به اين مسايل، هر ۳ امتياز بازی را کسب کرده و چهارمين پيروزی متوالی را کسب کند.

پرسپوليس تهران ـ صبای قم (ورزشگاه آزادی تهران، ساعت ۱۶:۲۰)
داوران: رحيم رحيمی مقدم، داود رفعتی، عليرضا يزدانی، فرشيد افشار
بی‌ترديد اين بازی از جذاب‌ترين ديدار هفته چهاردهم خواهد بود. تمام نشانه‌های اين جذابيت نيز خودنمايی می‌کند چرا که در يک سوی ميدان افشين قطبی و در سوی ديگر فيروز کريمی بر روی نيمکت نشسته است. پرسپوليس پس از شکست نااميد کننده مقابل مقاومت اکنون برای ماندن در جمع مدعيان چاره‌ای به جز شکست دادن صباباتری ندارد و در مقابل صبا نيز به تهران می‌آيد تا با متوقف ساختن پرسپوليس يکی ديگر از تيم‌هايی باشد که در اين فصل روند صعودی‌اش را از بازی مقابل اين تيم تهرانی آغاز کرده است.
شايد جذاب‌تر از رويارويی کريمی و قطبی، ديدار شيث رضايی با هم‌تيمی‌های سابق خود باشد. در هر صورت قطبی نبايد اين بازی را ببازد. هرچند که فشار مصدوميت بازيکنان همچنان پرسپوليس را آزار می‌دهد. پرسپوليس در حال حاضر با ۲۱ امتياز چهارم و صبا باتری با ۱۶ امتياز دهم است.

جمعه ـ ساعت ۱۴:۰۵
سايپا کرج ـ استقلال اهواز (ورزشگاه انقلاب کرج)
داوران: خداداد افشاريان، صفدر احمدی، غلام آموزگار، هادی حاج عباسی
سايپا بار ديگر به ليگ بازگشته است. کسب ۴ امتياز از دو بازی خارج از خانه اکنون اعتماد به نفس تيم فروزانی را افزايش داده است. آن‌ها با آنکه با ۱۱ امتياز در مکان هفدهم جدول قرار دارند، انگيزه بالايی خواهند داشت تا با شکست دادن استقلال اهواز ۱۴ امتيازی، گامی بلند در جدول رده‌بندی بردارند. اگر سايپا پيروز شود، تقريبا از بحران خارج خواهد شد و در مقابل تيم اهوازی در شرايط خطرناکی قرار خواهد گرفت.
با اين حال شاگردان اکبر ميثاقيان نيز در اين بازی به دنبال امتياز خواهند بود تا همچنان جايی در ميانه‌های جدول داشته باشند.

فولاد خوزستان ـ پيکان قزوين (ورزشگاه تختی اهواز)
داوران: رحيم مهرپيشه، حسين نجاتی، محمدرضا منصوری، عليرضا شيخی
تيم مجيد جلالی پس از چندين هفته پيروزی، در بازی مقابل سايپا متوقف شد. آن‌ها اکنون در يک بازی خانگی ديگر به مصاف پيکان صدرنشين می‌روند. فولاد اکنون با ۲۰ امتياز پنجم است و بی‌ترديد کسب ۳ امتياز در مقابل تيم نخست جدول رده‌بندی برای مجيد جلالی و شاگردانش بسيار لذت‌بخش خواهد بود. هرچند که علی‌اصغر مديرروستا با تيم خود در اين فصل حرف‌های زيادی برای گفتن داشته و اکنون قصد دارد توان جوانی خود را به رخ معلم تيم فولاد بکشد.

پيام خراسان ـ ذوب آهن اصفهان (ورزشگاه ثامن‌الائمه مشهد)
داوران: عليرضا فغانی، مجيد ويشگاهی، بابک داوری، پيروز سيف‌الله پور)
اگر مشکلات مالی نبود شايد اکنون شاگردان خداداد عزيزی يکی از تيم‌های مدعی ليگ برتر بودند. آن‌ها حتی در بدترين روز خود عملکرد خوبی مقابل سپاهان داشتند و در يک بازی نزديک مغلوب حريف قدرتمند خود شدند. اکنون آن‌ها ديگر تيم قدرتمند اصفهانی را در پيش رو دارند. ذوب آهن با ۲۵ امتياز در جايگاه دوم جدول قرار دارد و بی‌ترديد در مصاف با حريف ۱۳ امتيازی و رده چهاردهمی خود، تنها به پيروزی فکر می‌کند. اکنون بايد ديد که پيام انتقام شکست در برابر سپاهان را از ذوب‌آهن می‌گيرد يا آن که تيم منصور ابراهيم زاده گام ديگری برای رسيدن به صدر جدول برمی‌دارد.

برق شيراز ـ ابومسلم خراسان (ورزشگاه حافظيه شيراز)
داوران: احمد صالحی، محمدرضا اسحاقيان، حسين سنجری، جواد شرقی
برق پس از شکست مقابل پرسپوليس ديگر رنگ پيروزی را نديده است و اکنون با ۱۹ امتياز در رده هفتم جدول قرار دارد. حريف اين تيم نيز چندان روزگار خوشی ندارد. هرچند که آمدن ناصر حجازی می‌تواند يک خبر روحيه‌بخش در آستانه بازی مقابل برق باشد. اما به نظر می‌رسد مشکل بازيکنان ابومسلم، مسايل مالی بود نه هادی برگی‌زر. در هر صورت ۳ امتياز اين بازی برای هر دو تيم بسيار ارزشمند است و همين موضوع اين بازی را جذاب‌تر می‌کند. ابومسلم در حال حاضر با ۱۳ امتياز پانزدهم است.

فولاد مبارکه سپاهان اصفهان ـ داماش گيلان (ورزشگاه فولادشهر اصفهان)
داوران: قاسم واحدی، صادق نوری، حميد نظری، محمدحسين شهريارپناه
حسين چرخابی برای سپاهان بسيار خوش‌قدم بوده است. تيم او پس از دو برد پياپی اکنون در بازی خانگی مقابل داماش تنها به ۳ امتياز فکر می‌کند. تفاوت دو تيم بسيار زياد است. سپاهان با ۲۰ امتياز در جايگاه ششم قرار دارد و با هدايت مربی‌ای که به نظر می‌رسد محبوب‌تر از انگين فيرات است، به مصاف داماشی می‌رود که با ۸ امتياز در آخرين پله جدول ايستاده و بيژن ذوالفقارنسب نيز از هدايت آن کنار رفته است. بر روی کاغذ می‌توان ۳ امتياز اين بازی را به حساب سپاهان واريز کرد، مگر آنکه اتفاق ويژه‌ای در اين بازی رخ دهد.

پاس همدان ـ مقاومت شهيد سپاسی شيراز (ورزشگاه قدس همدان)
داوران: منصور نوری، رسولی فروغی، محمد مجد قراملکی، مرداس جابری
تساوی مقابل استقلال اهواز تا اندازه‌ای تيم پاس همدان را از شوک خارج کرد. اکنون آن‌ها بايد هر ۳ امتياز اين بازی خانگی را به دست آورند تا از بحران خارج شوند، اما حريف نيز بسيار قدر است. شاگردان غلام پيروانی يک هفته پيش آب سردی را بر پيکر تيم بزرگ پرسپوليس ريختند و اکنون آماده می‌شوند تا در همدان نيز خودنمايی کنند. دو تيم فاصله اندکی در جدول دارند. مقاومت با ۱۷ امتياز نهم و پاس با ۱۶ امتياز يازدهم است. برنده اين بازی شانس بسياری برای رشد در جدول خواهد داشت.

مس کرمان ـ راه‌آهن شهرری (ورزشگاه امام علی (ع) کرمان)
داوران: محسن ترکی، اسماعيل صفيری، مسعود فرح‌نيا
تيم پرويز مظلومی با ۱۸ امتياز در مکان هشتم و تيم محمود ياوری با ۱۳ امتياز در جايگاه سيزدهم جدول رده‌بندی قرار دارد. اين بازی از هر نظر جذاب است. تقابل انديشه‌های مظلومی و ياوری، آن هم در روزهايی که مس با نتايج نه چندان خوب از صدر جدول فاصله گرفته و تحت فشار تماشاگران به ۳ امتياز اين بازی نياز دارد و در مقابل راه‌آهن که با ياوری بار ديگر متولد شده و به سرعت در حال پيشرفت در جدول است، می‌تواند يکی از بهترين بازی‌های هفته چهاردهم لقب گيرد.
اگر احتياط جاذبه‌های اين بازی را نگيرد، تماشاگران کرمانی روز جمعه ديدار جذابی را شاهد خواهند بود.





















Copyright: gooya.com 2016