دوشنبه 16 اردیبهشت 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مايكروسافت از خريد ياهو انصراف داد، ايسنا

مدير اجرايي مايكروسافت در نامه‌اي به همتاي خود در ياهو كه روز گذشته منتشر شد از خريد ياهو اعلام انصراف كرد.

به گزارش ايسنا تصميم براي كنار گذاشتن پيشنهاد خريد ياهو، پس از ناموفق بودن تلاش مايكروسافت بر سر قيمت فروش مورد موافقت دو طرف اتخاذ شد.

براساس نامه‌ي استيو بالمر به جري يانگ، مايكروسافت حاضر شده بود ‌٥/٤٧ ميليارد دلار يا ‌٣٣ دلار به ازاي هر سهم ياهو پرداخت كند كه از پيشنهاد اوليه اين شركت به ارزش فعلي ‌٤٠/٢٩ دلار به ازاي هر سهم بالاتر بود.

بالمر در بخشي از نامه خود به يانگ اظهار كرده است: ما همچنان معتقديم پيشنهاد خريد ياهو براي مايكروسافت، ياهو و مجموع بازار منطقي است اما با وجود بهترين تلاش‌هايمان از جمله افزايش نزديك به پنج ميليارد دلار قيمت خريد، ياهو پيشنهاد ما را نپذيرفته است و پس از بررسي‌هاي محتاطانه به اين نتيجه رسيديم درخواست ياهو براي ما منطقي نيست و كنار گذاشتن پيشنهادمان به نفع سهامداران مايكروسافت، كارمندان و ساير سهامداران است.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




با توجه به اين كه بسياري از تحليلگران معتقد بودند مايكروسافت به اندازه‌اي مايل به بستن قرارداد با ياهو است كه يا پيشنهاد خود را افزايش خواهد داد و يا به مبارزه براي به دست گرفتن كنترل اين شركت اينترنتي روي خواهد آورد، تصميم مايكروسافت براي انصراف از اين پيشنهاد جنجالي شگفتي عمومي را موجب شد.

بنابر اظهارات بالمر، وي به اين نتيجه رسيده است كه پيگيري يك مبارزه حقوقي به منظور تغيير اعضاي هيات مديره ياهو منطقي نيست؛ او همچنين در نامه‌اي خطاب به كارمندان خود اعلام كرد مايكروسافت به بهبود تناسب نتايج جست‌وجوي خود و ساخت برنامه تبليغاتي‌اش، توسعه سرمايه‌گذاري در مهندسي و ادامه شراكت با كاربران بيشتر ادامه خواهد داد.





















Copyright: gooya.com 2016