دوشنبه 24 تیر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ياهو پيشنهاد مشترك مايكروسافت و آيكان را رد كرد، ايسنا

ياهو پيشنهاد مشترك مايكروسافت و كارل آيكان، سهامدار مخالف مديران اين شركت را كه خواستار بازسازي و فروش فعاليت جست‌وجوي اين شركت اينترنتي به مايكروسافت شده بودند نپذيرفت.

به گزارش سرويس فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين شركت اينترنتي كه مدت‌هاست با پيشنهاد مايكروسافت براي خريد اين شركت مبارزه مي‌كند اكنون پيشنهاد كرده غول نرم‌افزاري براي خريد كل اين شركت پيشنهاد دهد.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




بر اساس بيانيه‌ي ياهو، پيشنهاد مشترك و جديد مايكروسافت و آيكان بعدازظهر روز جمعه به اين شركت ارايه و كمتر از ‌٢٤ ساعت براي پذيرش آن مهلت داده شد.

هيات مديره‌ي ياهو اعلام كرد كه اين پيشنهاد را رد كرده زيرا قرارداد جست‌وجوي اخير اين شركت با گوگل از نظر مالي بسيار بالاتر و مخاطره‌ي آن نسبت به پيشنهاد مايكروسافت و آيكان كمتر است و اين پيشنهاد مانع فروش احتمالي كل ياهو به قيمت خوب و مناسب مي‌شود.

همچنين با طرح اين پيشنهاد براي بركناري فوري هيات مديره‌ي فعلي ياهو و گروه مديريتي ارشد آن مخالفت كرده زيرا بي‌ثباتي اين شركت را موجب مي شود.

روي استاك، رييس هيات مديره‌ي ياهو در بيانيه‌اي با انتقاد از اتحاد فرصت طلبانه‌ي مايكروسافت و آيكان اظهار كرده كه مايكروسافت كه در بهبود فعاليت جست‌وجوي خود شكست خورده در تلاش است تا با قرار گرفتن در كنار آيكان، ياهو را وادار كند فعاليت جست‌وجوي اصلي خود را در معامله‌اي كه بيش‌تر به سود مايكروسافت خواهد بود تا سهامداران ياهو، به فروش برساند، اما هيات مديره‌ي ياهو براي پذيرش هر پيشنهادي كه در جهت منافع سهامدارانش باشد آماده است.

طبق اعلام ياهو اين شركت به مايكروسافت پيشنهاد كرده كه كل اين شركت را به بهاي حداقل ‌٣٣ دلار به ازاي هر سهم خريداري يا براي معامله در مورد جست‌وجوي بهبود يافته مذاكره كنند اما مايكروسافت هر دو پيشنهاد را رد كرده و در اين زمينه اظهار نظري نكرده است.

مايكروسافت براي نخستين بار در اول ماه فوريه‌ي سال جاري ميلادي با پيشنهادي به ارزش ‌٦/٤٤ ميليارد دلار براي خريد ياهو ابراز تمايل كرد اما ‌‌١٠ روز بعد هيات مديره ياهو با بيان اين كه پيشنهاد فوق پايين‌تر از ارزش اين شركت است آن را رد كردند.

اندكي بعد مايكروسافت رقم پيشنهاد خود را بالا برد و آن را به ‌‌٣٣ دلار به ازاي هر سهم رساند اما با به توافق نرسيدن طرفين بر سر قيمت، اين شركت نرم‌افزاري در سوم ماه مي از مذاكرات كناره‌گيري كرد.

غول نرم‌افزاري سپس با پيشنهاد خريد موتور جست‌وجوي ياهو به قيمت يك ميليارد دلار و سرمايه گذاري هشت ميليارد دلاري در باقي اين شركت به سوي ياهو بازگشت كه با مخالفت ياهو مواجه شد.

شراكت با گوگل و برون‌سپاري بخشي از تبليغات جست‌وجوي به رقيب خود در بخشي از استراتژي ياهو صورت گرفت كه به دنبال رد پيشنهاد مايكروسافت تحت فشارهاي زيادي از سوي سهامداران خود قرار دارد.





















Copyright: gooya.com 2016