سه شنبه 12 تیر 1386

درگيری مسلحانه بين طلاب و پليس پاکستان، بی بی سی

در درگيری مسلحانه بين نيروهای امنيتی پاکستان و طلاب يک مدرسه دينی يک مامور پليس کشته و يک مامور ديگر زخمی شده است.

بر اساس گزارش های رسيده از اسلام آباد، پايتخت پاکستان، بامداد روز سه شنبه، ۳ ژوئيه، و هنگامی آغاز شد که گروهی از طلبه های مدرسه وابسته به مسجد لعل که به چماق و اسلحه گرم مسلح بودند، به يک پست نگهبانی پليس در نزديکی اين مسجد حمله بردند.

ماموران برای متفرق کردن مهاجمان به شليک گلوله گاز اشک آور مبادرت کردند و ظاهرا طلاب هنگام عقب نشينی به سوی مدرسه، به سوی ماموران آتش گشودند که در نتيجه آن، يکی از ماموران زخمی شد و پس از انتقال به بيمارستان درگذشت.

براساس برخی گزارش ها، ماموران نيز به تيراندازی مهاجمان پاسخ گفتند و در نتيجه آن، دست کم يکی از طلاب زخمی شد.

چند طلبه ديگر نيز به دليل آسيب از استنشاق گاز اشک آور در بيمارستان بستری شده اند.

روحانيون و طلاب تندرو مسجد لعل و دو مدرسه دينی مردانه و زنانه وابسته به آن که خواستار جاری شدن قوانين اسلامی در پايتخت هستند، در خلال يک ماه گذشته در داخل مدرسه سنگر گرفته و از دستور مقامات سرپيچی کرده اند.

رويارويی

در اين مدت، طلاب و روحانيون مسجد لعل به اقداماتی دست زده اند که باعث ناخرسندی مقامات و بسياری از مردم در مورد ناتوانی دولت از حفظ امنيت در پايتخت شده است.

از جمله در اواخر ماه گذشته، گروهی از اين طلاب به يک درمانگاه طب سوزنی حمله کردند و چند نفر را به اتهام فساد اخلاقی ربودند و با خود بردند.

در حاليکه ماموران امنيتی مايل نبوده اند به زور وارد اين محل شوند، دولت زير فشار افکار عمومی قرار داشته تا نظم را در پايتخت برقرار کند.

همچنين، دولت بيم آن داشته است که حمله مسلحانه به اين محل باعث اقدامات تلافی جويانه اسلامگرايان تندرو از جمله عمليات انتحاری شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

خبرنگار بی بی سی در اسلام آباد می گويد که به نظر می رسد که عامل درگيری روز سه شنبه تلاش طلاب زن برای وادار کردن ماموران به تخليه پست بازرسی نزديک مدرسه بوده است.

در پی تيراندازی طلاب به سوی ماموران، مقامات پايتخت به اعزام نيروی کمکی مبادرت کرده و گفته اند که تصميم هايی را برای جلوگيری از اقدامات خودسرانه طلاب اتخاذ شده است.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/33643

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'درگيری مسلحانه بين طلاب و پليس پاکستان، بی بی سی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016