سه شنبه 12 تیر 1386

هيلاری کلينتون بزرگترين برگ برنده‌ی را در مبارزات انتخاباتی رو کرد: بيل کلينتون! ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - فرامنطقه‌يی

هيلاری کلينتون، کانديدای پيشتاز حزب دموکرات برای انتخابات رياست جمهوری آمريکا که اين روزها شاهد افزايش حمايت‌ها از نزديک‌ترين رقيبش است، بزرگترين سلاح خود را در مبارزات انتخاباتی‌اش رو کرد و اين سلاح کسی نيست جز همسرش بيل کلينتون.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌ نخستين دور از مبارزات انتخاباتی هيلاری کلينتون، کانديدای دموکرات انتخابات رياست جمهوری آمريکا در کنار همسرش بيل کلينتون با سخنرانی ساده و عوام پسند رييس جمهور سابق آمريکا در ايالت آيوا آغاز شد.

بيل کلينتون در اين مراسم از اعضا و حاميان حزب دموکرات خواست که به همسرش هيلاری رای دهند چرا که به گفته وی خانم کلينتون هم از صلاحيت کافی برای احراز مقام رياست جمهوری برخوردار است و هم مسووليت‌پذيرترين کانديد‌اهای حزب دموکرات برای اين رقابت سياسی می‌باشد.

بيل کلينتون در اين مبارزات انتخاباتی اظهار داشت: هيچ کس در کاخ سفيد به اندازه هيلاری نسبت به تصميماتی که اتخاذ می‌کند و هم چنين در مواجه با مشکلاتی که شما مردم را متاثر می‌سازد حساس و مراقب نيست.

وی در ادامه تصريح کرد: اگر من و هيلاری با هم ازدواج نکرده بوديم هم، من امشب در اين مکان حاضر می‌شدم.

هيلاری کلينتون نيز به نوبه‌ی خود از همسرش به خاطر ايراد سخنرانی که بر خلاف عادت مختصر بود، تشکر کرد و گفت: از اينکه همسرم اينجاست، بينهايت خوشحالم.

اين کانديدای حزب دموکرات در ادامه به تشريح دستاورد‌ها و موفقيت‌های همسرش در دوران تصدی‌اش به عنوان رييس جمهور آمريکا و هم چنين ضرر‌های آمريکا ناشی از ترک قدرت از سوی بيل کلينتون در سال ‌٢٠٠١ پرداخت.

هيلاری کلينتون در جمع حاميان پرشور خود اظهار داشت: با گذشت دو دوره از فعاليت دولت بوش و پس از همه پارتی‌ بازی‌ها و بی‌کفايتی‌های اين دولت ما بايد مبادرت به پاکسازی گسترده کنيم.

وی افزود: من از صميم قلب به کار و تلاش خواهم پرداخت و از حمايت‌ و ياری عده‌ای در اين مسير برخوردار خواهم بود. وی هم چنين تصريح کرد: ما بار ديگر به آمريکايی‌ بودن خود افتخار و مباهات خواهيم کرد.

اگرچه دوران رياست جمهوری توام با رسوايی بيل کلينتون طی سالهای ‌١٩٩٣ تا ‌٢٠٠١ هم‌چنان باعث خشم و آزردگی خاطر جمهوری خواهان است و بر درصد بالای عدم حمايت از هيلاری کلينتون در نظرسنجی‌ها تاثير داشته اما رييس جمهور سابق آمريکا هم چنان به طرز فراگيری نزد وفاداران و حاميان حزب دموکرات محبوب است. بيل کلينتون علاوه بر اين به عنوان يک اعانه جمع کن بزرگ مطرح است که اهرم مناسبی برای پيشرفت همسرش در مبارزات انخاباتی‌اش محسوب می‌شود.

باراک اوباما، ديگر کانديدای حزب دموکرات‌ برای انتخابات رياست جمهوری آمريکا روز گذشته اظهار داشت که طی ‌٣ ماه گذشته با دريافت ‌٥ ميليون دلار بيشتر از هيلاری کلينتون توانسته مجموعا رقم تاريخی ‌٥/٣٢ ميليون دلار را برای مبارزات انتخاباتی‌اش جمع آوری کند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در همين حال کری کاوينگتون، استاد علوم سياسی دانشگاه آيوا درخصوص زمان ورود بيل کلينتون به مبارزات انتخاباتی همسرش بيان کرد: تصور نمی‌کنم که اين حضور نشانگر آن باشد که دموکرات‌ها احساس رعب و وحشت کرده و يا تحت فشار قرار گرفته بودند.

بيل کلينتون روز دوشنبه در ايالت آيوا تعهد و پايبندی همسرش به خدمات مردمی را ستود و وی را بانوی نخست آرکانزاس و ايالات متحده خواند. در اين حضور پر رزق و برق بيل دست خود را به آرامی روی شانه همسرش قرار داد و برای چند لحظه اين دو در گوش يکديگر نجوا کردند. پس از سخنرانی ‌٩ دقيقه‌ای بيل کلينتون، همسرش به مدت نيم ساعت در حالی که بيل به سخنانش با دقت گوش می‌داد به ايراد نطق پرداخت.

بيل و هيلاری کلينتون به مدت ‌٣ روز به مبارزه‌ی انتخاباتی خواهند پرداخت.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/33657

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'هيلاری کلينتون بزرگترين برگ برنده‌ی را در مبارزات انتخاباتی رو کرد: بيل کلينتون! ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016