چهارشنبه 10 بهمن 1386

لايحه لغو قانون منع حجاب در دانشگاه های ترکيه به پارلمان ارائه شد، مهر

لايحه لغو قانون منع حجاب در دانشگاه‌های ترکيه ديروز سه شنبه ۹ بهمن ماه به پارلمان اين کشور ارائه شد تا قانونی که چند دهه از عمر آن می‌گذرد منحل شود.
به گزارش خبرکزاری مهر به نقل از آسوشيتدپرس، دنيز بيکال رهبر حزب ملی گرای ترکيه ديروز به اعضای حزب خود گفت: قانون منع حجاب تهديدی عليه جمهوری محسوب می شود.

تصويب اين لايحه که به طور مشترک از سوی دو حزب عدالت و توسعه و حزب ملی گرای ترکيه ارائه شده نيازمند رأی دو سوم اکثريت آرای حدود ۵۵۰ نفر در پارلمان است که تعداد اعضای اين دو حزب در پارلمان حتی بيشتر از ميزان مورد نياز است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

براساس توافق اين دو حزب ، تنظيم لايحه لغو قانون منع حجاب، زنان در دانشگاه ها می توانند روسری داشته باشند اما روسری بايد تا پايين چانه آنها قرار گرفته و صورت آنها نمايان شود تا فرد نتواند هويت خود را پنهان کند.

حجاب اصول ضروری پوشش در اسلام است که پس از کودتای نظامی ۱۹۸۰ در ترکيه در ساختمانهای دولتی، مدارس، دانشگاه ها و ساختمانهای عمومی ممنوع شد.

با وجود ارائه اين لايحه که نيمی از راه را برای لغو اين قانون هموار کرده بحثها و مناقشه ها درباره آن ادامه خواهد داشت. از سوی ديگر بسياری از زنان اين تحولات جديد را راهی برای خاتمه دادن به اقدامی می دانند که مدتها بود زنان را از دنبال کردن تحصيلات عالی باز می داشت.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/35764

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'لايحه لغو قانون منع حجاب در دانشگاه های ترکيه به پارلمان ارائه شد، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016