شنبه 10 فروردین 1387

نخست‌وزير جديد پاکستان: برقراری مجدد صلح و حذف تروريسم اولويت اصلی دولت من خواهد بود، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل

نخست وزير پاکستان روز شنبه از شبه نظاميان اين کشور خواست از خشونت صرف نظر کنند. وی گفت به کسانی که سلاح‌های خود را کنار بگذارند پيشنهاد انجام مذاکره می‌کنم و از آن‌ها می‌خواهم به دوران نوين دموکراتيک در پاکستان بپيوندند.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، يوسف رضاگيلانی ـ نخست‌وزير پاکستان ـ بعد از گرفتن رای اعتماد خطاب به پارلمان پاکستان گفت: تروريسم بزرگ‌ترين تهديدی است که ثبات پاکستان را تهديد می‌کند.

گيلانی که يکی از مشاوران اصلی بی نظير بوتو بود خاطرنشان کرد: اولويت با تجديدنظر در قانون اساسی و ريشه‌کنی تروريسم در کشور است.

گيلانی ۵۵ ساله افزود: مبارزه ما مبارزه عليه تروريسم است؛ زيرا جان بسياری از کودکان و جوانان پاکستان را گرفته است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

گيلانی تصريح کرد: متاسفانه بعضی افراد خشونت را تبديل به وسيله‌ای برای ابراز عقايدشان کرده‌اند من از تمامی اين افراد می‌خواهم که راه خشونت را ادامه ندهند و به ما در سفر دموکراسی بپيوندند.

گيلانی گفت: ما آماده هستيم با تمام کسانی که اسلحه‌های خود را بر زمين بگذارند و آمادگی در آغوش گرفتن صلح را داشته باشند، مذاکره کنيم.

وی قول داد اصلاحات سياسی و اقتصادی در مناطق قبيله‌نشين پاکستان را به عنوان استراتژی دولت برای مبارزه عليه تروريسم وافراطيون عملی کند.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/36326

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'نخست‌وزير جديد پاکستان: برقراری مجدد صلح و حذف تروريسم اولويت اصلی دولت من خواهد بود، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016