یکشنبه 5 خرداد 1387

فرمانده ارتش میشل سلیمان رئیس جمهور لبنان شد، بی بی سی

میشل سلیمان، فرمانده ارتش لبنان با رای نمایندگان پارلمان لبنان به عنوان رئیس جمهور جدید این کشور انتخاب شد.

انتخاب آقای سلیمان پس از آن صورت می گیرد که گروه های سیاسی لبنان توانستند در دوحه قطر و با وساطت مقام های این کشور به یک توافق سیاسی برای پایان دادن به بحران سیاسی این کشور دست پیدا کنند.

رای گیری برای انتخاب ژنرال سلیمان پس از دهها بار تعویق آن از سوی نبیه بری، رئیس مجلس لبنان صورت گرفت.

نمایندگان کشورهای خارجی در جلسه انتخاب ژنرال میشل سلیمان، فرمانده ارتش لبنان به مقام ریاست جمهوری، در پارلمان لبنان حضور داشتند.

منوچهر متکی، وزیر امور خارجه ایران، ولید معلم، وزیر امور خارجه سوریه، سعود الفیصل، وزیر امور خارجه عربستان، برنار کوشنر، وزیر امور خارجه فرانسه، فرانکو فراتینی، وزیر امور خارجه ایتالیا به همراه امیر قطر از جمله افرادی هستند که در این مراسم شرکت کرده اند.

خبرنگار بی بی سی در بیروت می گوید که مردم لبنان به دنبال ماه ها تنش و نا آرامی سیاسی در این کشور، اینک به آرامش دست یافته اند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

شیخ حامد بن خلیفه آل ثانی، امیر قطر بانی مذاکره گروه های لبنانی در دوحه بود. با میانجیگری قطر، گروه های سیاسی لبنان توانستند به یک توافق برای پایان دادن به بحران سیاسی این کشور دست پیدا کنند.

انتخاب رئیس جمهور که سه وزیر دولت وحدت ملی را معرفی می کند، اولین گام این توافق است.

میشل سلیمان 59 ساله جانشین امیل لحود می شود که نوامبر سال پیش با پایان دوره ریاست جمهوری، از قدرت کنار گرفت.

مذاکرات دوحه

مذاکرات دوحه که به ابتکار امیر قطر برگزار شد، به دنبال درگیری های خونین در لبنان صورت گرفت که دهها کشته بر جای گذاشت. این درگیری ها، بدترین درگیری ها از زمان پایان جنگ داخلی لبنان در سال 1990 بود.

با توافق گروه های سیاسی، استفاده از سلاح در درگیری های داخلی ممنوع می شود و مخالفان از جمله حزب الله، چادرهای خود را از مرکز بیروت جمع کردند. در مورد سلاح های حزب الله نیز قرار است گروه های لبنانی گفتگو کنند.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/37033

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'فرمانده ارتش میشل سلیمان رئیس جمهور لبنان شد، بی بی سی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016