یکشنبه 19 خرداد 1387

استقبال چاوز برای همکاری با رئيس جمهور آينده امريکا، فردا

هوگو چاوز رئيس جمهور ونزوئلا روز شنبه اعلام کرد از همکاري نزديکتر با رئيس جمهور آينده امريکا استقبال مي کند.

به گزارش خبرگزاري فرانسه از کاراکاس ، چاوز اين مطلب را چند روز پس از انکه باراک اوباما به عنوان نامزد رسمي حزب دمکرات در انتخابات رياست جمهوري آينده معرفي شد، عنوان کرد.

وي طي سخناني در مراسم تشريح عملکرد حزب حاکم گفت: من آماده ام تا زمينه اين همکاري را درخصوص مبارزه جهاني با گرسنگي ، نجات جهان از بحران هاي تغذيه ، انرژي و شرايط آب و هوايي ، صرف نظر از اين که رئيس جمهور آينده امريکا چه کسي باشد ، فراهم کنم.

رئيس جمهور چپگراي ونزوئلا افزود: اکنون که اسامي نامزدهاي احتمالي حزب دمکرات وجمهوريخواه براي تصدي اين مسئوليت مهم در واشنگتن مشخص شده است، آنها استفاده از نام مرا در مبارزات انتخاباتي داخلي شان آغاز کرده اند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي به ترتيب با اشاره به سخنان باراک اوباما نامزد حزب دمکرات و جان مک کين رقيب جمهوريخواه وي اظهار داشت ... يکي از اين نامزدها گفته است با چاوز گفتگو خواهد کرد و نامزد ديگر گفته است که با من گفتگو نخواهد کرد ... از نظر من اين مسئله مهمي نيست ، تنها چيزي که من از ملت امريکا درخواست مي کنم، داشتن درک و احساس مشترک براي انتخاب رئيس جمهوري است که در وهله نخست خودش را وقف حل و فصل مسائل و مشکلات امريکا مي کند و نه طرح ريزي براي حاکميت امپراطوري جهان.

چاوز از منتقدان دو آتشه جرج بوش رئيس جمهور کنوني امريکا بوده است که در مقابل سازمان ملل ، رئيس جمهور امريکا را به عنوان "شيطان" به تمسخر گرفت و او را "تروريست" ناميد.

اوباما سال گذشته از آمادگي و تمايل خود براي مذاکرات بدون قيد و شرط با روساي جمهوري ايران سوريه کره شمالي کوبا و ونزوئلا خبر داده بود . در مقابل مک کين از چنين رويکردي به عنوان يک اقدام غير محتاطانه و خام به شدت انتقاد کرده بود.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/37193

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'استقبال چاوز برای همکاری با رئيس جمهور آينده امريکا، فردا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016