پنجشنبه 10 مرداد 1387

المپیک می تواند صلح بین تایوان و چین را تقویت کند، رادیو فردا

ما ئينگ ژئو، رييس جمهوری تايوان، روز چهارشنبه اظهار اميدواری کرد که مسابقات المپيک پکن، صلح بين تايوان و چين را تقويت کند.

او اين سخنان را در جريان ديدار از اردوی ورزشکاران تايوانی و تحويل پرچم المپيک به تيم تايوان ايراد کرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش خبرگزاری آلمان، ما ينگ ژنو ازرفع اختلاف دو کشور بر سر نام رسمی تيم شرکت کننده از تايوان در مسابقات المپيک اظهار رضايت کرد و افزود کشور چين ميزبان يک المپيک موفق خواهد بود و تايوان هرچه در توان دارد انجام خواهد داد تا اين مسابقات به بهترين نحو برگزار شود.

رييس جمهوری تايوان در سخنرانی خود در محل اردوی ورزشکاران اين کشور گفت : «در دوران باستان کشورها برای نشان دادن قدرت خود به نيروی نظامی و جنگ متوسل می شدند، اما امروز عرصه رقابت اين کشورها مسابقات ورزشی است.»

وی افزود: « قدرتی که هر تيم در مسابقات به نمايش می گذارد جلوه ای است از قدرت ملی آن کشور. او اظهار اميدواری کرد که ورزشکاران تايوانی باکسب مدال های قهرمانی قدرت اين کشور را به نمايش بگذارند.»

با وجود بهبود مناسبات چين و تايوان از زمان آغاز رياست جمهوری ما ئينگ ژئو در ماه مارس امسال، دولت تايوان از اينکه رسانه های چينی تيم اين کشور را«ورزشکاران تايپه چين » می ناميدند، رنجيده بود.

دولت تايوان معتقد است که به اين ترتيب هويت تايوانی اين تيم ناديده گرفته شده است. از نظر تايوان نام درست برای تيم آنها «ورزشکاران تايپه چينی » است که اشاره آن به تبار چينی اين تيم است و نه تعلق آن به کشور چين به عنوان يک هويت سياسی – حکومتی.

به دنبال اعتراض دولت تايوان به اين موضوع و تهديد به تحريم مسابقات المپيک ، دولت چين به تمام رسانه های آن کشور دستور داد که تيم تايوان را « ورزشکاران تايپه چينی » خطاب کنند.

جزيره تايوان از سال ۱۹۴۹ تحت حمايت غرب، به عنوان مرکز استقرار ملی گرايان چينی پس از روی کارآمدن کمونيست ها در چين اعلام استقلال کرد. با وجوديکه استقلال تايوان را ۲۳ کشور جهان به رسميت شناخته اند دولت چين همواره اين جزيره را جزو قلمرو خود دانسته ست.

تيم المپيک تايوان شامل ۸۰ ورزشکار در 15رشته ورزشی رقابت خواهد کرد و در رشته های تکواندو و تنيس زنان اميد دارد که مدال هايی را کسب کند.

بخش اعظم ورزشکاران و مقامات تيم المپيک تايوان روز سوم اوت عازم پکن خواهند شد.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/37827

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'المپیک می تواند صلح بین تایوان و چین را تقویت کند، رادیو فردا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016