پنجشنبه 24 مرداد 1387

هشدار پلیس جنایی آلمان در مورد عملیات تروریستی القاعده، دویچه وله

رئیس پلیس جنایی آلمان، یورگ تیسرکه، معتقد است که با توجه به اعلام‌های سازمان تروریستی القاعده و "اتحاد جهاد اسلامی" مبنی بر قصد اجرای ‌عملیات تروریستی، امکان این که آلمان نیز صحنه‌ی چنین عملیاتی بشود، منتفی نیست.

پلیس جنایی آلمان، فعالیت آلمانی‌های اسلام‌گرایی را که در اردوگاه‌های تروریستی پاکستان و افغانستان آموزش می‌بینند، نگران‌کننده خواند. به گفته‌ی رئیس پلیس جنایی آلمان، یورگ تیسرکه (Jörg Ziercke)، شمار این افراد بیش از ۵۰ تن است. او در مصاحبه‌ای با روزنامه‌ی "تاگس اشپیگل" گفت که بخشی از این آموزش‌دیدگان به آلمان بازگشته‌اند. این مظنونان به یک گروه تروریستی تعلق دارند که در حال حاضر ۱۰۰ عضو دارد. بنا به اظهارات تیسرکه این افراد در آلمان زندگی می‌کنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رئیس پلیس جنایی آلمان معتقد است که با توجه به اعلام‌های سازمان تروریستی القاعده و "اتحاد جهاد اسلامی" در مورد بر قصد اجرای ‌عملیات تروریستی، امکان این که آلمان نیز صحنه‌ی چنین عملیاتی بشود، منتفی نیست. تیسرکه گفت: «من مطمئنم آن‌ها تصمیم گرفته‌اند، در آلمان نیز دست به اقدام بزنند.» او ولی خاطر نشان ساخت که «با وجود این، در حال حاضر نشانه‌ی مشخصی در این خصوص وجود ندارد.»

فعالیت طرفداران حزب‌الله در آلمان

مجله‌‌ی هفتگی "فوکوس" گزارش می‌دهد که مقامات آلمانی، هم‌چنین در مورد فعال‌شدن احتمالی ۹۰۰ تن از طرفداران حزب‌الله هشدار داده اند. این افراد در آلمان زندگی می‌کنند. به گفته‌ی این مقامات، تجهیزاتی که آنان در اختیار دارند، امکان اجرای عملیات تروریستی علیه «اشخاص و نیز ‌بناها و تأسیسات بزرگ» را میسر می‌سازد. مجله‌ی "فوکوس" منبع گزارش خود را "بولتن پلیس جنایی آلمان" عنوان کرده است. ‌

بنا به خبر "فوکوس"، "اداره‌ی مرکزی حمایت از قانون اساسی" آلمان نیز در یک بروشور داخلی، نسبت به فعالیت طرفداران حزب‌الله در آلمان هشدار داده است. بر اساس این گزارش، آنان می‌توانند در صورت «بروز بحرانی در خاورمیانه، هر لحظه دست به فعالیت‌های تروریستی بزنند.» در این بروشور به این نکته که آیا این عملیات در آلمان یا خارج از آن صورت خواهند گرفت، اشاره‌ای نشده است. پلیس جنایی آلمان در باره‌ی این گزارش، موضع‌گیری نکرده است.

ظاهراً این گزارش در رابطه با دادگاه یک فرد عرب تابع اسرائیل تهیه شده‌است که در گوتینگن در رشته‌ی پزشکی تحصیل می‌کرده است. این فرد که ۲۹ سال دارد، در ۱۶ ژوئن امسال، هنگام ورود به فرودگاه تل‌آویو دستگیر شد. او به اتهام «برقراری ارتباط با جاسوسان خارجی و دادن اطلاعات" بازداشت شده است. بر اساس گزارش سازمان امنیت اسرائیل، (شین بث) این متهم، در دوران تحصیل خود در آلمان با یک عضو حزب‌الله در تماس بوده است و از او ۱۳ هزار یورو دریافت داشته است.

ب. الف/ آسوشیتدپرس

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/37983

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'هشدار پلیس جنایی آلمان در مورد عملیات تروریستی القاعده، دویچه وله' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016