دوشنبه 28 مرداد 1387

حضور مشترک مک کین و اوباما در گردهمایی مذهبی، بی بی سی

باراک اوباما نامزد حزب دموکرات و جان مک کین رقیب جمهوریخواه او در انتخابات ریاست جمهور آمریکا، برای اولین بار در کنار هم در یک گردهمایی مذهبی شرکت کرده اند.

آن ها با حضور در کلیسایی در ایالت کالیفرنیا و گفتگو با ریک وارن، یکی از کشیش های بنام اوانجلیست آمریکا، سعی کردند که حمایت رای دهندگان مسیحی اوانجلیست را کسب کنند.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کمتر از ۳ ماه دیگر یعنی در ماه نوامبر برگزار می شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

مسیحیان اوانجلیست در انتخابات گذشته در پیروزی جورج بوش، رئیس جمهور آمریکا، نقش مهمی ایفا کردند.

حضور باراک اوباما و جان مک کین در کلیسا هم زمان بود و هر دو به مدت کوتاهی به همراه کشیش وارن روی صحنه حاضر شدند، اما گفتگوی آن ها با آقای وارن به طور جداگانه انجام شد.

باراک اوباما به کشیش اوانجلیستد گفت که استفاده از مواد مخدر در دوران نوجوانی یکی از مهم ترین شکست های اخلاقی وی در زندگی اش بوده است.

جان مک کین هم شکست در ازدواج نخست خود را بزرگ ترین چالش اخلاقی زندگی اش دانست.

به گفته باراک اوباما، بزرگ ترین شکست اخلاقی مردم آمریکا بی توجهی به وضع فقیران در این کشور است.

رقیب جمهوریخواه وی هم خودخواهی را عامل مشکلات اخلاقی در کشورش دانست و از مردم آمریکا خواست که خود را وقف آرمان هایی بزرگ تر از زندگی شخصی کنند.

کارشناسان حضور این دو سیاستمدار در کلیسایی در کالیفرنیا را نشانگر اهمیت رای دهندگان اوانجلیست در انتخابات آتی آمریکا می دانند.

بر اساس نظرسنجی ها، یک نفر از هر چهار نفر رای دهنده در آمریکا خود را جز قشر اوانجلیست می داند.

حدود ۸۰ درصد از این رای دهندگان در سال ۲۰۰۴ میلادی به جورج بوش رای دادند. آن ها عمدتا مخالف سقط جنین و ازدواج همجنس گرایان هستند.

باراک اوباما روز شنبه گفت که مخالف سقط جنین نیست، ولی سعی خواهد کرد تعداد آن را کاهش دهد. او گفت که با ازدواج همجنس گرایان مخالف است.

جان مک کین هم مخالفتش را با ازدواج همجنس گرایان و سقط جنین اعلام کرد، اما در عین حال تاکید کرد که این موضوع باید در سطح ایالتی درباره آن تصمیم گرفته شود.

بسیاری از اوانجلیست ها نسبت به سناتور مک کین تردید دارند، به خصوص که وی در گذشته از تحقیقات درباره سلول های پایه جنین انسان حمایت کرده است، تحقیقاتی که بیشتر اوانجلیست ها با آن مخالفند.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/38023

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'حضور مشترک مک کین و اوباما در گردهمایی مذهبی، بی بی سی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016