سه شنبه 19 شهریور 1387

امارات سیستم دفاع موشکی از آمریکا خریداری می کند، رادیو فردا

امارات متحده عربی خواستار خريد سيستم پيشرفته دفاع موشکی از آمريکا به ارزش هفت ميليارد دلار برای مقابله با تهديد موشکی ايران است.

پنتاگون قرار است به زودی به کنگره آمریکا در مورد تصميمش برای فروش سيستم پيشرفته دفاع موشکی «تاد» به امارات، گزارش دهد.

کنگره پس از ارائه اين گزارش ۳۰ روز وقت دارد تا آن را مورد بررسی قرار دهد ولی تقريبا هيچوقت چنين تصميمات و معامله هايی را بلوک نمی کند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش خبرگزاری «رويترز» اين نخستين بار است که آمريکا به يک کشور ديگر چنين سيستم پيشرفته ای را می فروشد.

يکی از کارمندان کنگره آمريکا که نخواست هويتش فاش شود، در اين مورد گفت که «به هر حال ما با استقرار چنين سيستمی در امارات متحده ماه ها فاصله داريم. شايد هم اين امر بيش از يک سال طول بکشد.»

او افزود: اين معامله هفت ميليارد دلاری شامل سیستم های ضد موشک، سيستم ارتباطاتی، موشک انداز، رادار و آموزش پرسنل امارات است.

کنت کاتزمن از متخصصين امور خليج فارس در «مرکز پژوهشی کنگره» می گويد: امارات متحده سال ها نگران عمليات تلافی جويانه ايران عليه اين کشور، در صورت حمله آمريکا يا اسرائيل به تاسيسات هسته ای ايران است.

آمريکا، اسرائيل، اتحاديه اروپا و بسياری از کشورهای ديگر ايران را متهم می کنند که در پی ساخت بمب اتمی است. تهران همواره اين اتهامات را رد کرده و هدف برنامه هسته ای خود را صلح آميز می خواند.

مقامات آمريکايی و اسرائيلی اعلام کرده اند که خواستار حل بحران هسته ای ايران از طريق ديپلماتيک هستند ولی گزينه نظامی را هنوز بر روی ميز می دانند.

مقام های ايرانی بارها تهديد کرده اند که در صورت حمله آمريکا يا اسرائيل به تاسيسات هسته ايش، اسرائيل و پايگاه های آمريکا در منطقه را مورد هدف قرار می دهند.

در همین حال مقامات ايرانی حدود دو ماه پيش اعلام کردند که موشک هايی با برد دو هزار کيلومتر ساخته اند.

آقای کاتزمن می گويد: امارات می تواند هدف «جذابی» برای حمله موشک های ايران باشد و ميلياردها دلار سرمايه گذاری در تاسيسات زيربنايی اين کشور را مورد هدف قرار دهد.

در چند ماه گذشته، لهستان و جمهوری چک نيز با ايجاد دفاع موشکی در خاک خود با آمريکا به توافق رسيدند. ايالات متحده اين سيستم را برای مقابله با کشورهايی مانند کره شمالی و ايران خواند در حالی که روسيه چنين سيستمی را برای مقابله با خود دانسته است.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/38272

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'امارات سیستم دفاع موشکی از آمریکا خریداری می کند، رادیو فردا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016