شنبه 10 فروردین 1387

سازمان ملل متحد پخش فيلم ضد اسلامی در هلند را محکوم کرد، فارس

خبرگزاری فارس:دبير کل سازمان ملل متحد پخش فيلم موهن به اسلام از سوی رئيس حزب راستگرا و تندروی هلند را محکوم کرد.


به گزارش فارس، به نقل از خبرگزاری فرانسه،"بان‌کی‌مون" روز گذشته پخش فيلم "گرت ويلدرز"،رئيس حزب راستگرای آزادی در پارلمان هلند را محکوم کرده و تصريح کرد:هيچ چيز تحريک به خشونت و کينه توزی را توجيه نمی‌کند و اين آزادی بيان محسوب نمی‌شود.
دبير کل سازمان ملل متحد در اظهارات خود که "ميشل مونتاس"،سخنگوی وی قرائت کرد گفت:با شديدترين عبارات و صريحا پخش فيلم ضد اسلامی گرت ويلدرز را محکوم می‌کنم.
انتشار اين فيلم در اينترنت که با نام "فتنه" يا "خطر اسلامی‌شدن هلند" توليد شده است حالتی از بهت و نگرانی را در اين کشور برانگيخته و دولت اين کشور به شهروندان و نهادهای هلندی در خارج از اين کشور، اعلام خطر کرده است. فيلدرز نيز با پنهان‌شدن در مکانی نامعلوم، تحت محافظت شديد قرار گرفته است.
بنا بر گزارش‌ها، سفارتخانه‌های هلند در سراسر جهان اسلام به حال آماده‌باش کامل درآمده و مسلمانان در اقصا نقاط جهان، در حال برنامه‌ريزی برای برپايی تظاهرات‌های مردمی عليه هتاکان و اهانت‌کنندگان به دين مقدس اسلام و قرآن مجيد هستند.
نخست‌وزير هلند در نخستين واکنش به انتشار اين فيلم موهن گفت: من ديدگاه فيلدرز درباره اسلام را که در فيلمش ارائه شده رد می‌کنم.
"يان پيتر بالکنيدی" افزود: اين فيلم اسلام و تروريسم را با يکديگر قاطی کرده و ما اين برداشت را رد می‌کنيم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی که در نشستی خبری سخن می‌گفت ادامه داد: ما فکر می‌کنيم اين فيلم هيچ چيز جز توهين را محقق نمی‌کند اما احساس توهين نبايد دستاويزی برای دشمنی و تهديد باشد.
نخست‌وزير هلند نسبت به واکنش احتمالی اصولی مسلمانان هلندی در قبال اين فيلم ابراز خوشبينی کرد اما درباره لغو نمايندگی ۹ تن از اعضای حزب آزادی در پارلمان اين کشور اظهار نظری نکرد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سازمان ملل متحد پخش فيلم ضد اسلامی در هلند را محکوم کرد، فارس' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016