یکشنبه 18 فروردین 1387

حداد عادل: جهان اسلام کالاهای کشورهای اهانت کننده به اسلام را تحريم کنند، فارس

خبرگزاری فارس: حداد عادل تأکيد کرد: بهترين واکنش جهان اسلام به اهانت‌ کشورهای غربی به مقدسات اسلامی تحريم اقتصادی کشورهايی است که به مقدسات اسلامی اهانت می‌کنند.


به گزارش خبرنگار امور مجلس خبرگزاری فارس، غلامعلی حداد عادل رئيس مجلس شورای اسلامی طی سخنانی در ابتدای جلسه علنی امروز يکشنبه مجلس با اشاره به اهانت يک نماينده مجلس هلند به مقدسات اسلامی، گفت: اقدامات خصمانه و نابخردانه‌ای که طی روزهای اخير در اروپا به مقدسات اسلامی انجام شده نشان از آن دارد که در سالهای اخير حملات غرب به مقدسات مسلمانان به شکلی خشن و زشت تدارک ديده شده است.
وی با بيان اينکه آنها از همه امکانات رسانه‌ای از جمله فيلم، کاريکاتور و کتاب برای اهانت به مقدسات اسلامی استفاده می‌کنند، افزود: اين گونه اقدامات نتيجه بيداری اسلامی در تمام جوامع مسلمانان می‌باشد.
حداد عادل گفت: وحشتی که در دل آنها به وجود آمده واکنش به بيداری جامعه اسلامی است که آنها را وادار کرده به حالتی عصبی و زشت به مسلمانان اهانت کنند.
وی با بيان اينکه مطمئناً آنها هيچ نتيجه‌ای از اين گونه رفتارهای نامعقول و زشت نخواهند گرفت، تأکيد کرد: بهترين واکنش جهان اسلام به اين گونه اهانت‌ها تحريم اقتصادی کشورهايی است که به مقدسات اسلامی اهانت می‌کنند.
رئيس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: توده‌های مردم بايد از خريد کالاهای ساخت اين کشورها خودداری کنند، چرا که غربی‌ها ثابت کرده‌اند بنده درهم و دينار هستند و وقتی منافع اقتصادی خود را در خطر ببينند از رفتار خود باز می‌گردند.
وی همچنين سال نو را به همه ايرانيان تبريک گفت و با ابراز اميدواری از اينکه سال پربرکت و خوبی برای مردم ايران باشد، گفت: آنچه بر مبارکی اين سال افزود اعياد ولادت پيامبر گرامی( ص) و امام جعفر صادق(ع) بود که واجب است اين اعياد را تبريک عرض کنيم.
حداد عادل با اشاره به اينکه رهبر معظم انقلاب سال ۸۷ را سال نوآوری و شکوفايی اعلام کردند، گفت: اين نامگذاری از چند جهت تناسب دارد يکی اينکه ملت انقلابی اصولاً برای نوآوری و شکوفايی انقلاب کرده است و نوآوری و شکوفايی هدف ملت ايران از انقلاب بوده است.
وی با تأکيد بر اينکه نوآوری و شکوفايی لوازم ذاتی اين انقلاب است و ملت برای شکفته شدن و تحول انقلاب کردند، گفت: تناسب ديگر از اين جهت است نوآوری و شکوفايی پيام آشکار بهار است و مقام معظم رهبری اين خصوصيت طبيعت را از ملت خواستند که طراوت و نشاط طبيعت را در کارهای خودشان نشان دهند.
رئيس مجلس شورای اسلامی با بيان اينکه مسئولين کشور نيز بايد نوآوری و شکوفايی را در اداره کشور نشان دهند، تصريح کرد: شکوفايی بايد در همه عرصه ها ديده شود، خصوصا در نسل جوان که استعداد شکوفايی را بيش از همه دارند.
وی با بيان اينکه مقام معظم رهبری در پيام نوروزی بر ضرورت پرهيز از شتاب زدگی تأکيد کردند ، اظهار داشت: بايد در نوآوری تعقل هم کرد، نوآوری شتاب زده و به دور از خردمندی مضر و ويران کردن آن چيزی است که رهبری از ما می‌خواهند.
حداد عادل همچنين با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس هشتم گفت: ملت ايران با حضور پرشور و باشکوه خود برگ زرين ديگری بر افتخارات خود افزودند و يک بار ديگر جلوه معنوی مردم سالاری را به نمايش گذاشتند و اين به رغم بدخواهان و دشمنان ملت بود که حضور مردم را نمی خواستند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی افزود: ملت بر سر عهدی که با نظام، رهبری و امام بستند پايدار بودند و با حضور در حوزه‌های انتخابات باعث عزت و اقتدار ايران شدند.
رئيس مجلس همچنين از زحمات همه کسانی که برای برگزاری خوب و درست انتخابات تلاش کردند سپاسگذاری کرد و تجزيه و تحليل نتايج اين انتخابات را به آينده موکول کرد.
حداد عادل در پايان سخنان خود با تقدير و تشکر از همه کسانی که در ايام تعطيلات نوروز باعث آرامش و آسايش مردم در سفرها شدند، گفت: امسال شاهد رشد چشمگير سفرهای نوروزی مردم بوديم و البته شاهد کاهش آمار تصادفات و تلفات نيز بوديم که اين مسئله قابل تقدير است.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'حداد عادل: جهان اسلام کالاهای کشورهای اهانت کننده به اسلام را تحريم کنند، فارس' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016