شنبه 17 فروردین 1387

تجمع دانشجويان مقابل سفارت هلند در تهران، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسی


تعدادی از تشکل‌های دانشجويی در اعتراض به انتشار فيلم ضد اسلامی «فتنه» از سوی يکی از نمايندگان پارلمان هلند، بعد ازظهر امروز(شنبه) مقابل سفارت اين کشور در تهران تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) در اين تجمع که به دعوت بسيج دانشجويی، دفتر تحکيم وحدت(طيف شيراز)، اتحاديه‌ی انجمن‌های اسلامی دانشجويان مستقل دانشگاه‌ها،‌ اتحاديه جامعه اسلامی دانشجويان وجنبش عدالت‌خواه دانشجويی برگزار شد، دانشجويان پلاکاردهايی با عبارت‌هايی چون " اگر بی‌حجابی نشانه‌ی تمدن است، پس حيوانات متمدن‌ترند"، " اسلام سنگرهای کليدی جهان را فتح خواهد کرد"، "نور اسلام پشت ابر نمی‌ماند"، "جهان غرب برقرار نمی‌ماند و عشق محمدی می‌جوشد"، در دست داشتند.

در ادامه اين تجمع بلوکات، دبير سابق اتحاديه انجمن‌های اسلامی دانشجويان مستقل، اظهار کرد: ما امروز مراتب تاسف خود را از سکوت معنادار نهادهای به اصطلاح بين‌المللی و حامی حقوق بشر و سکوت آن‌ها در برابر توهين‌های مکرر به صاحب پيامبر اسلام اعلام می‌داريم واين امر برای ما دانشجويان قابل توجيه نيست. ما امروز در مقابل سفارت هلند آمديم تا اعتراض شديد و انزجار خود را نسبت به کم‌توجهی و حمايت‌های پيدا و پنهان هلند از لابی‌های صهيونيستی بيان کنيم.

وی افزود: مخالفين و معاندين جز آنکه به هتاکی روی آورند جرات ديگری ندارند و اين نشانه‌ی عجز دشمنان در برابر موج عدالت‌خواهی ، توحيد و خداپرستی مسلمانان است.

بلوکات با بيان اينکه ما از شورای امنيت سوال داريم که آيا اين توهين‌ها مخالف حقوق بشر و سازمان ملل نيست؟ اظهار کرد: ما همچنين به دولت‌های به ظاهر اسلامی که سکوت معنادار خود را در برابر ميليون‌ها چشم مسلمان به نمايش می‌گذارند اعتراض داريم.

وی با بيان اينکه ما خواستار تحريم شرکت‌هايی هستيم که از تبليغ عليه اسلام پشتيبانی می‌کنند، اظهار کرد: با توجه به اينکه شاهد اسلام‌ستيزی کشورهای اروپايی و مقابله با ملت‌های مختلف به ويژه مسلمانان هستيم از سازمان ملل همچنين ملل کشورهای اسلامی می‌خواهيم که اين سفارتخانه را از کشورهای خود برکنند.

در ادامه شهبازی از اعضای بسيج دانشجويی دانشگاه تهران اظهار کرد: گفتمان امام خمينی(ره) همه‌ی رشته‌های غرب را پنبه کرد و همچنين گفتمان امام خمينی(ره) استعمار و متحجرانی که به نام ديانت در دنيا بودند را شکست و نظام سلطه‌ خود را گم کرد، بنابراين اسلام به خطر اول منطقه تبديل شد.

شهبازی افزود: بنابراين شاهد بوديم که دشمنان در تلاش اول خود خواستند که از پيروزی انقلاب جلوگيری کنند و در تلاش‌های بعدی خود هم سعی در براندازی جمهوری اسلامی نمودند و هشت سال جنگ ايران و عراق را به ما تحميل کردند.

وی با بيان اينکه سلمان رشدی از تلاش‌های ديگر دشمنان‌ بود، گفت: ما از سال ۱۳۷۷ (۱۹۹۶) شاهد توهين‌ها و تهمت‌ها عليه اسلام به نام روشن‌فکری بوديم که نتيجه‌ی آن هم بيداری جوانان ايرانی شد.

شهبازی ادامه داد: اما در سال ۲۰۰۰، ديديم که اصولگرايان و اسلام‌گرايان در ايران، حماس در لبنان، اسلام‌گرايان در ترکيه و سومالی پيروز شدند که بعد از اين وقايع، دشمنان طرح‌ انقلاب‌های مخملی را در کشورهايی چون اکراين، قرقيزستان و گرجستان ريختند و از سال ۱۳۸۴ (۲۰۰۶) طرح دوباره حمله به پيامبر را آغاز کردند.

شهبازی در ادامه سياست ديگر دشمنان را حمله به عقايد مسلمانان دانست تا آن‌ها را سرگرم کنند و گفت: دشمنان می‌خواهند که مسلمانان را از اتحاد خود به دور کنند و آرمان‌گرايی يعنی نسخه‌ی اسلام آمريکايی و اسلام بر خط سازش و اسلام متحجرين را دوباره تکرار کنند،‌ اما ما گول اين بازی‌ها را نمی‌خوريم و همچنان جنگ اول ما با آمريکا و استعمار است و ما چه در داخل و چه در خارج ديگر ساکت نمی‌نشينيم.

وی افزود: ما برای برخورد با هلند، ضربه‌ی اول را به شرکت‌های هلندی درون ايران وارد می‌کنيم. می‌خواهيم که شرکت صهيونيستی شل را اخراج کنيم، وگرنه جوانان ايران مجبور می‌شوند تجربه‌ی جوانان نيجريه‌يی را تکرار کنند.

شهبازی از ديگر شرکت‌های هلندی در ايران را شرکت فيليپس نام برد و ادامه داد: از دستگاه اطلاعاتی وامنيتی می‌خواهيم با اين شرکت‌ها برخورد کنند و همچنين از دولت می‌خواهيم که سرنوشت شرکت شل و فيليپس را که ارتباط‌شان با استعمار معلوم است مشخص کنند و درباره بقيه‌ی شرکت‌ها هم تصميم بگيرند.

در ادامه اين تجمع شربتيان، عضو بسيج دانشجويی اظهار داشت: ما افتخار می‌کنيم که هنوز مقدسات از ميان مردم و جامعه ما حذف نشده است و به وضوح روشن است که ما مسلمانان از اين وضعيت ناراحت هستيم.

وی افزود: اين عذرخواهی‌ها از طرف کشور هلند اصلا معنايی ندارد، زيرا چگونه می‌شود که آن‌ها از پخش اين فيلم اطلاع نداشته باشند و اينکه می‌گويند ما برای دادگاهی کردن اين فرد قانونی نداريم بايد پرسيد که چطور شما برای بی‌حجابی در دانشگاه‌ها قانون داريد ولی برای دادگاهی کردن اين فرد قانون نداريد و آيا با اين همه تجمع دانشجويان در کشورهای مختلف مسلمان تحقير نمی‌شويد؟

وی افزود: امت‌های اسلامی وظيفه خود می‌دانند که سکوت نکنند، ولی حکومت‌های مسلمان نبايد فکر کنند که با احضار سفير اين کشور کار تمام می‌شود زيرا اهانت به اسلام، هزينه دارد.

شربتيان افزود: در همين راستا از دولت جمهوری اسلامی ايران و دولت نهم می‌خواهيم که در اين امر برخورد جدی کنند و به کشورهای اروپايی اخطار می‌کنيم که جلوی اين غلط‌ها را بگيرند.

در ادامه اين تجمع ستاريان از اعضای انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه اميرکبير و همچنين به نمايندگی از دفتر تحکيم وحدت(طيف شيراز) اظهار کرد: دشمنان با اين توهين‌ها می‌خواهند که حساسيت مسلمانان نسبت به اسلام کم شود، زيرا بعد از حادثه يازده سپتامبر انتظارشان اين بود که در کشورهای اروپايی گرايش به اسلام پايين بيايد، ولی ما شاهد عکس اين امر هستيم و اين آخرين اهانت آن‌ها نخواهد بود، زيرا آن‌ها می‌خواهند با اين کارها حساسيت مسلمانان را کاهش دهند.

وی افزود: آن‌ها می‌گويند اين امر به دليل تجارب افکار است ولی بايد پرسيد چرا تجارب افکار در مورد هولوکاست اتفاق نمی‌افتد واگر کسی در مورد آن حرفی بزند محکوم می‌شود.

وی افزود: کشورهای اسلامی حق را از جانب خدا می‌دانند نه از جانب دموکراسی و هرگز هم برای دموکراسی شما له‌له نمی‌زنند.

اين فعال دانشجويی ادامه داد: ما به اسلام افتخار می‌کنيم که با همجنس‌بازی مخالف است و اگر شما از اين زوايا اسلام را خشونت‌گرا می‌دانيد ما به اين اسلام خشونت‌گرا افتخار می‌کنيم.

به گزارش ايسنا در ادامه يکی ديگر از دانشجويان شرکت کننده در اين تجمع بيان کرد: ما امروز آمده‌ايم تا از استراتژی مسبوق به سابق صهيونيسم آمريکايی پرده برداريم.

اين دانشجو با بيان اينکه امروز جنبش دانشجويی مواضع خود را به استحضار مسلمانان جهان می‌رساند، اظهار کرد: جنبش دانشجويی از مسوولان جمهوری اسلامی ايران گله‌مند است که چرا در مقابل اين امر موضع مستحکم‌تری اعلام نکردند و امروز بايستی با اين جريان جديد به مقابله برخاست.امروز ما از مسلمين و آزادی‌خواهان جهان برای مبارزه با توطئه عليه جهان اسلام دعوت می‌کنيم.

همچنين در اين تجمع دانشجويان شعارهايی چون "مرگ بر آمريکا"، "مرگ بر اسرائيل"، "مرگ بر قلم به دست مزدور"، "هيهات من‌الذله"، "يا ايهاالمسلمون اتحدوا اتحدوا"، "حسين، حسين شعار ماست، شهادت افتخار ماست"، "مسلمان می‌ميرد ذلت نمی‌پذيرد"، "سکوت هر مسلمان خيانت است به قرآن"،‌ "هلندی توهين‌گر خجالت، خجالت"، "سفير صهيونيستی اخراج بايد گردد"، "ما اهل کوفه نيستيم علی تنها بماند"،‌ "وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد"، هلندی توهين‌گر ننگت باد ننگت باد"، "سفارت موهنی تعطيل بايد گردد"، "سفير صهيونيستی اخراج بايد گردد"، "خمينی شاهد باش ما اعتراض کرديم"، سر دادند.

دانشجويان شرکت‌کننده در اين تجمع بعد از پرتاب چند تخم‌مرغ به سفارت هلند قصد ادامه اين کار را داشتند که با ممانعت نيروی انتظامی مواجه شدند.

به گزارش ايسنا در پايان اين تجمع قطعنامه‌ای قرائت شد که متن آن بدين شرح است:

چندی است که خيانت پيشگان جهان غرب که دستشان تا آستين به خون مستضعفان و آزادانديشان جهان آغشته است با گسترش حجم اهانت‌های خود به ساحت دين مقدس اسلام و مقدسات اسلامی، برگ ديگری از تاريخ جنايت بار خود را به نمايش گذاشته‌اند.

اينان که با فروپاشی اردوگاه کمونيسم در شرق تلاش مضاعف خود را آغاز نمودند تا اسلام را به عنوان دشمن اصلی ليبرال دموکراسی معرفی کنند، آنگاه که در مقابله تن به تن تئوريک و اعتقادی در برابر جهان اسلام به خاک افتادند تلاش کردند با روش‌های ناجوانمردانه مقدسات اسلام را زير سوال ببرند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين سناريو شوم با توطئه آيات شيطانی آغاز شد و با واکنش هوشمندانه امام امت (ره) خنثی شد ولی جهان غرب گمان نمود که می تواند بار ديگر سناريوی ناتمام خود را به منصه ظهور برساند. واقعه مشکوک ۱۱ سپتامبر با عنوان جنگ‌های صليبی کليد خورد و در ادامه، توهين به ساحت مقدس پيامبر اکرم (ص) در کشور دانمارک و ساخت فيلم توهين‌آميز فتنه در کشور هلند آخرين صحنه‌های اين سناريو بود.

ما دانشجويان بسيجی تجمع کننده در مقابل سفارت هلند در تهران ضمن محکوم کردن اقدامات اهانت بار جهان غرب از جمله ساخت فيلم اهانت آميز در کشور هلند، اعلام می داريم:

۱- توطئه اهانت به اسلام و مقدسات آن توطئه و نيرنگی است که با هدف تضعيف اسلام ناب محمدی (ص) و تخريب چهره آن در افکار عمومی جهان توسط سردمداران صهيونيستی کشورهای غربی انجام گرفته است و بايد توسط همه آزادی خواهان جهان محکوم گردد.

۲- از همه دولت‌ها و ملت‌های مسلمان علی‌الخصوص مسوولان دولت محترم جمهوری اسلامی می خواهيم که با اقدام تنبيهی انقلابی و به موقع در تحريم کالاهای هلندی نسبت به تنبيه عاملان اين اهانت اقدام نمايند. بی شک اين اقدام کوچکترين گام در برخورد با چنين اقدام وقيحانه‌ای است.

۳- بی شک اين توطئه نه تنها به حال اين جنايت‌پيشگان مفيد نخواهد بود؛ بلکه پاشيدن خاشاک به چهره آفتاب است. سازمان دهندگان اين توطئه بدانند با چنين اقدامی چهره فروزان درخشنده اسلام و مبانی آن بر همه آزاد انديشان جهان روشن‌تر خواهد شد.

۴- سازمان دهندگان اين اقدامات وقيحانه که همان سردمداران جنايت پيشه صهيونيستی هستند پيش از اين نيز با توليد نسخه‌های ساختگی از اسلام که همان اسلام آمريکايی ـ طالبانی است، سعی در مخدوش نمودن چهره تابناک دين مبين اسلام داشته‌اند، اکنون نيز می‌خواهند با نشان دادن مولفه‌های نسخه‌های بدلی اسلام ـ ساخته شده توسط خودشان ـ گسترش اسلام ناب محمدی در قلب اروپا و جهان غرب را محدود نمايند، اما زهی خيال باطل که طرفی نخواهند بست.

۵- از ديگر اقدامات توطئه آميز سردمداران غرب، اهانت به مقدسات اسلام و زير سوال بردن همه مبانی اسلام توسط پياده نظام تئوريک آنان در داخل کشور است. نظريه ای که اخيراً توسط يکی از به ظاهر روشنفکران وابسته در تشکيک در الهی بودن وحی نبوی و اصرار بر انسانی و خطاپذير بودن قرآن کريم عنوان شده است خود برگی ديگر از اين اقدامات سازماندهی شده در جهت تضعيف اسلام ناب محمدی (ص) است.

۶- ما دانشجويان بسيجی تجمع کننده در مقابل سفارت هلند ضمن محکوم کردن اين اقدامات وقيحانه، اتحاد جهان اسلام در مقابل آن را در جهان تا پايان پذيرفتن اين فتنه نافرجام خواستاريم.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'تجمع دانشجويان مقابل سفارت هلند در تهران، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016