پنجشنبه 13 دي 1386

بهرام بيضايی "افرا" را به‌ صحنه برد، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر - تئاتر

نمايش "افرا" بهرام بيضايی با تاخير يک ماهه سرانجام اولين شب اجرای خود را در تالار وحدت سپری کرد.

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، شب گذشته ـ ۱۲ دی ماه ـ در حاليکه در تهران برف می‌باريد، علاقه‌مندان آثار بهرام بيضايی به تالار وحدت آمدند تا بعد از دو سال که از اجرای نمايشنامه‌ی "مجلس شبيه در ذکر مصائب استاد نويد ماکان و همسرش مهندس رخشيد فرزين” می‌گذرد، شاهد اجرای جديدترين نمايش از بيضايی با نام "افرا" يا روز می‌گذرد" باشد که ده سال قبل آن را نوشته است و اين‌روزها در دی ماه سال ۸۶ آن را به صحنه می‌برد.

ماجرای "افرا" برخلاف بسياری از آثار بيضايی به دوره معاصر برمی‌گردد که طی آن ماجراهای ساکنان يک محله با محوريت "افرا سزاوار" معلم اين محله روايت می‌شود.

مرضيه برومند، حسن پورشيرازی، بهرام شاه‌محمدلو، هم‌آنان که اواخر دهه‌ی ۴۰ و اوايل دهه‌ی ۵۰ دانشجويانی بودند در کلاس‌های درس استاد، امروز پس از گذشت ۳۵ سال در نمايشی از بهرام بيضايی در کنار هم به‌ ايفای نقش می‌پردازند.

مژده شمسايی و مهرداد ضيايی که در نمايش قبلی بيضايی - «مجلس شبيه ...» - بازی داشتند، در اين نمايش نيز حضور دارند و نقش‌های «افرا» و «دوچرخه‌ساز» را جان می‌بخشند.

سهيلا رضوی، هدايت هاشمی، افشين هاشمی و رحيم نوروزی، ديگر بازيگرانی هستند که برای اولين‌بار در نمايشی از بهرام بيضايی بازی می‌کنند.

محمدرضا زادسرور ديگر بازيگر نمايش است که در نقش «برنا» (پسربچه‌ی ۱۲ ساله نمايشنامه) ظاهر شده است.

اولين اجرای "افرا" شب گذشته به صحنه رفت و تا ۱۸ بهمن ماه قرار است ادامه پيدا کند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

* بهرام بيضايی اجرای اين نمايشنامه را به زنده‌ياد اکبر رادی تقديم کرده است که درست يک هفته قبل تئاتر ايران او را از دست داد.

* در اجرای شب گذشته اين نمايش تمامی صندلی‌های پايين و بالکن طبقه اول و دوم تالار وحدت مملو از تماشاگر بود.

* بروشور نمايش "افرا" به اولين اجرا نرسيد.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/35439

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بهرام بيضايی "افرا" را به‌ صحنه برد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016