جمعه 14 دي 1386

بليت‌های "افرا"، نمايشنامه تازه بهرام بيضايی تا ۱۹ دی ماه پيش‌فروش شد، ايسنا

- دو شب از اجرای "افرا" بهرام بيضايی سپری شد

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر - تئاتر


نمايش "افرا" بهرام بيضايی در حالی دو شب از اجرای خود را در تالار وحدت سپری کرد که بليت‌های آن تا چهارشنبه ۱۹ دی ماه پيش‌فروش شده است.

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، چهارشنبه ـ ۱۲ دی ماه ـ در حاليکه در تهران برف می‌باريد، علاقه‌مندان آثار بهرام بيضايی به تالار وحدت آمدند تا بعد از دو سال که از اجرای نمايشنامه‌ی "مجلس شبيه در ذکر مصائب استاد نويد ماکان و همسرش مهندس رخشيد فرزين” می‌گذرد، شاهد اجرای جديدترين نمايش از بيضايی با نام "افرا" يا روز می‌گذرد" باشد که ده سال قبل آن را نوشته است و اين‌روزها در دی ماه سال ۸۶ آن را به صحنه می‌برد.

ماجرای "افرا" برخلاف بسياری از آثار بيضايی به دوره معاصر برمی‌گردد که طی آن ماجراهای ساکنان يک محله با محوريت "افرا سزاوار" معلم اين محله روايت می‌شود.

مرضيه برومند، حسن پورشيرازی، بهرام شاه‌محمدلو، هم‌آنان که اواخر دهه‌ی ۴۰ و اوايل دهه‌ی ۵۰ دانشجويانی بودند در کلاس‌های درس استاد، امروز پس از گذشت ۳۵ سال در نمايشی از بهرام بيضايی در کنار هم به‌ ايفای نقش می‌پردازند.

مژده شمسايی و مهرداد ضيايی که در نمايش قبلی بيضايی - «مجلس شبيه ...» - بازی داشتند، در اين نمايش نيز حضور دارند و نقش‌های «افرا» و «دوچرخه‌ساز» را جان می‌بخشند.

سهيلا رضوی، هدايت هاشمی، افشين هاشمی و رحيم نوروزی، ديگر بازيگرانی هستند که برای اولين‌بار در نمايشی از بهرام بيضايی بازی می‌کنند.

محمدرضا زادسرور ديگر بازيگر نمايش است که در نقش «برنا» (پسربچه‌ی ۱۲ ساله نمايشنامه) ظاهر شده است.

و بهرام بيضايی اجرای اين نمايشنامه را به زنده‌ياد اکبر رادی تقديم کرده است که درست يک هفته قبل تئاتر ايران او را از دست داد.

مسوول گيشه تالار وحدت درباره‌ی وضعيت پيش‌فروش بليت‌های نمايش " افرا " به ايسنا گفت: هم‌اکنون بليت‌های اين نمايش تا چهارشنبه نوزدهم دی ماه در حال فروش است.

او با بيان اينکه بليت برای امروز جمعه به پايان رسيده است، گفت: سهميه ساير روزها نيز در حال اتمام است به طوريکه تنها بليت‌های بخشی از بالکن‌ها تا روز چهارشنبه باقی‌مانده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

مسووول گيشه تالار وحدت درباره وضعيت فروش بليت‌های اين نمايش در دو روز گذشته گفت: روز گذشته تمام بليت‌ها به فروش رسيد و تنها در شب نخست اجرای اين نمايش حدود سی تا چهل بليت باقی ماند که احتمال دارد به دليل بارش ناگهانی و سنگين برف اين اتفاق افتاده باشد.

قرار است اجرای "افرا" تا ۱۸ بهمن ماه ادامه پيدا کند.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/35457

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بليت‌های "افرا"، نمايشنامه تازه بهرام بيضايی تا ۱۹ دی ماه پيش‌فروش شد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016