پنجشنبه 14 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کمپين بين المللی حقوق بشر: زندانيان عقيدتی در اعتصاب غذا را آزاد کنيد

۱۳ مرداد ۱۳۸۹ – کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران امروز گفت که قوه قضائيه ايران بايد هفده زندانی عقيدتی که ظرف ده روز گذشته در اعتصاب غذا به سر برده اند و وضعيت جسمانی آنان روز به روز در حال وخامت است را فورا آزاد کند.

اين هفده زندانی شامل رهبران جنبش دانشجويی، روزنامه نگاران، و فعالان حقوق بشر هستند.

هادی قائمی سخنگوی کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران گفت: “اين زندانيان هيچ جرمی مرتکب نشده اند و تنها دليل زندانی شدنشان اعتقادات و باورهايشان است. ايران بايد فورا آن ها را آزاد کند.”



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مطابق اطلاعاتی که به دست کمپين رسيده، اين هفده زندانی در سلول های انفرادی در بند ۳۵۰ زندان اوين نگهداری می شوند و ارتباط آنان با خانواده هايشان قطع شده است.

کمپين عميقا نگران وضعيت سلامتی و امنيتی زندانيان عقيدتی است. سه نفر از زندانيان، بهمن احمدی امويی، کيوان صميمی، و مجيد توکلی از امروز به “اعتصاب غذای خشک” دست زده اند و حتی از پذيرفتن آب آشاميدنی نيز خودداری می کنند.

چهارده نفر ديگر به “اعتصاب غذای تر” خويش ادامه می دهند، به اين معنا که تنها مايعات را می پذيرند. اين گروه شامل عبدالله مومنی، علی مليحی، حسين نورانی نژاد، کوهيار گودرزی، ضياء نبوی، مجيد دری، بابک بردبار، غلامحسين عرشی، محمد حسين سهرابی راد، علی پرويز، حميد رضا محمدی، جعفر اقدامی، پيمان کريمی آزاد، و ابراهيم بابايی است.

يک عضو خانوادهء يکی از زندانيان به کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران گفت که وضعيت جسمانی زندانيان بند ۳۵۰ ظرف دو ماه گذشته به وخامت گراييده و ماموران به صورت سيستماتيک از تکنيک های تحقير آنان برای گذاشتن فشار روی زندانيان و خانواده های آنان استفاده می کنند. دادستان تهران تاکنون راجع به بد رفتاری با زندانيان سکوت اتخاذ کرده است و هيچگونه پاسخگويی به اعضای خانواده هايی که مکررا تلاش کرده اند تا وضعيت اضطراری زندانيان را به توجه او برسانند نشان نداده است.

کمپين از قوهء قضاييهء ايران می خواهد که کليهء زندانيان عقيدتی را که فقط به دليل اعتقادات و باورهايشان در بند هستند را آزاد کند. کمپين مقامات ايران را مسئول سلامتی و امنيت زندانيان عقيدتی که در حال حاضر در اعتصاب غذا به سر می برند می داند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016