پنجشنبه 14 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نيروهای امنيتی تهديد به بازداشت مادران اعتصاب کنندگان کردند، گزارش جرس از آخرين وضعيت خانواده های زندانيان

جرس: به دنبال اعتصاب ۱۷ تن از زندانيان سياسی در اوين و پيوستن خانواده های اين زندانيان به آنها در مقابل اداره کل زندان ها، نيروهای امنيتی اقدام به بازداشت مادران و برخی از اعضای خانواده اين زندانيان کردند که با مقاومت ساير خانواده ها روبه رو شد.

گزارش جرس حاکی است، نيروهای امنيتی طی تماس های تلفنی با خانواده های اعتصاب کنندگان، آنها را از مصاحبه با رسانه ها منع کرده و تهديد کرده اند در صورتی که کلمه ای در مورد وضعيت زندانيان به رسانه ها بگويند در اولين فرصت نسبت به بازداشت آنها اقدام خواهد شد.

پيش از اين نيز نيروهای امنيتی با هجوم به تجمع اين خانواده ها، عکس ها و پلاکاردهای مربوط وضعيت زندانيان را پاره کرده و خانواده ها را تهديد کردند که در صورت تداوم اين اعتراض ها آنها را نيز بازداشت خواهند کرد. از سوی ديگر ماموران امنيتی اعتصاب کنندگان در اوين نيز تهديد کرده اند که اوين را به کهريزک تبديل خواهند کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اطلاع رسانی در مورد وضعيت اعتصاب کنندگان که تاکنون دهمين روز اعتصاب خود را پشت سر می گذارند، خشم نهادهای امنيتی را برانگيخته و منجر به برقراری تماس های تلفنی تهديد آميز با برخی از اين خانواده ها و همچنين حضور در منزل برخی از آنان به منظور دستگيری مادران اعتصاب کنندگان شده اند.

خانواده مجيد توکلی و حسين نورانی نژاد از جمله کسانی بودند که تا پيش از تنظيم اين گزارش، نسبت به تماس و حضور نيروهای امنيتی در منزل آنها اطمينان حاصل شده است.

پرستو سرمدی همسر حسين نورانی نژاد با ابراز نگرانی شديد نسبت به وضعيت حسين نورانی نژاد اين خبر را تاييد کرد و گفت: حضور نيروهای امنيتی در خانه مادر پنجاه ساله حسين نورانی نژاد همه ما را نگران کرد. مادری که جز با خبر شدن از وضعيت فرزند خود هيچ درخواست ديگری هم ندارد.

وی با بيان اينکه با تعهد و وساطت، فعلا از بازداشت مادر حسين نورانی نژاد دست نگه داشته اند، تاکيد کرد اگر پيام ما به گوش زندانيانی که اعتصاب کرده اند برسد، شايد آنها اعتصاب خود را بشکنند اما متاسفانه هيچ گونه امکان ملاقات و تماس تلفنی هم برگزار نمی کنند تا حداقل ما از عزيزان خود بخواهيم تا اعتصاب غذای خود را بشکنند.


درخواست عبدالله نوری، کروبی و مادر سهراب اعرابی برای شکستن اعتصاب

خبرهای رسيده به جرس حاکی است که سران جنبش و مادران برخی از شهدای پس از انتخابات از زندانيان اعتصاب کننده در خواست کرده اند تا اعتصاب غذای خود را بشکنند.

همسر حسين نورانی نژاد ضمن تاييد اين خبر گفت: تا کنون، آقايان کروبی، عبدالله نوری از زندانيان درخواست کرده اند که اعتصاب خود را بشکند.

پرستو سرمدی همچنين اشاره کرد، مادرشهيد سهراب اعرابی از اعتصاب کنندگان خواسته است تا به اعتصاب خود پايان دهند. من اگر جای اعتصاب کنندگان بودم درخواست مادری که عزيزش از دست داده است را رد نمی کردم اما واقعيت دردناک اينجاست که حتی صدای اين درخواست کنندگان هم به گوش زندانيانی که اعتصاب کرده اند نمی رسد.


مادر مجيد توکلی: از بازداشت نمی ترسم اما سکوت می کنم تا اقدام دلسوزانه مسئولان را ببينم

مادر مجيد توکلی نيز ضمن ابراز نگرانی شديد به جرس می گويد: به من گفته اند دلسوزانه از شما می خواهيم تا سکوت کنيد و با رسانه ها مصاحبه نکنيد.

وی ادامه داد: من يک مادر هستم و جز اينکه از سلامتی فرزندم در زندان با خبر شوم درخواستی ندارم. به ما می گويند مجيد حالش خوب است اما برای يک مادر بيمار دو دقيقه تماس تلفنی مگر چه آسيبی به آنها می رساند که هيمن را هم از ما دريغ کرده اند. به آنها گفته ام باشد من هيچ نمی گويم و منتظر می مانم تا ببينم بعد از سکوت ما آيا وضعيت فرزندم که در اعتصاب است بهتر خواهد شد.

گفته می شود خانواده مجيد توکلی هم تهديد به بازداشت شده اند.

مادر مجيد توکلی تکرار می کند که از هيچ چيزی نمی ترسد چرا که جز تظلم خواهی کاری نکرده است.

وی ادامه می دهد: نه ماه است که فرزندم را نديده ام و الان هم همه اميدم به خداست و از هيچ کسی غير از خدا نمی ترسم اما سکوت می کنم تا ببينم چه پاسخی می دهند. مجيد متعلق به همه است و اگر من سکوت کنم می دانم که ديگران سکوت نخواهند اکر برای همين کسانی که حق تماس دو دقيقه ای را از ما گرفته اند، اگر اين شيوه را تمام کنند، مصاحبه های ما هم تمام می شود. منتظر می مانم تا ببينم مجيد با خانه تماس می گيرد تا مرا از نگرانی در بياورد. ده روز است که می گويند لب به غذا نزده است و ما هيچ خبری از او نداريم.

پس از سرکوب و رفتارهای خشونت آميز ماموران نهادهای امنيتی با خانواده های اعتصاب کنندگان، موجی از حمايت های مجازی در صفحه های اينترنتی شکل گرفته است. پيشنهاد شده است تا همه مادرانی که در دنيای آزادتری قرار دارند، ضمن اعلام همراهی با مادرانی که تهديد به سکوت و بازداشت شده اند، به عنوان مادران، پدران و يا خواهران و برادران اعتصاب کنندگان پيگير وضعيت اين زندانيان باشند.

تا کنون برخی از فعالان اينترنتی نيز خودشان را به عنوان خواهران و يا برادران زندانيانی که در اعتصاب به سر می برند معرفی کرده و خواستار رفع منع تماس ها و ملاقات های حضوری زندانيان با خانواده هايشان در ايران شده اند.

ژيلا بنی يعقوب همسر بهمن احمدی امويی و پروين مخترع مادر کوهيار گودرزی نيز در مورد آخرين اخبار خود نسبت به وضعيت اعتصاب کنندگان ابراز نگرانی کرده و معتقد هستند ديگر هيچ يک از مسولان پاسخگوی آنها نيستند.

مسيح علی نژاد


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016