پنجشنبه 14 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دعوت جبهه مشارکت از مردم برای همراهی وهمبستگی با زندانيان اعتصابی، جرس

جـــرس: در دوازدهمين روز اعتصاب غذای هفده تن از زندانيان سياسی زندان اوين و همراهی خانواده های آنان، جبهه مشارکت با صدور اطلاعيه ای در اين زمينه، خواستار همراهی وهمبستگی مردم با زندانيان سياسی و خانواده های آنان شد.

زندانيان سياسی، علی مليحی فعال دانشجويی و عضو ادوار تحکيم وحدت، بهمن احمدی امويی روزنامه نگار، حسين نورانی نژاد روزنامه نگار و عضو جبهه مشارکت، عبدالله مومنی فعال دانشجويی و سخنگوی ادوار تجکيم، علی پرويز فعال دانشجويی، حميدرضا محمدی فعال سياسی، جعفراقدامی فعال مدنی، بابک بردبار عکاس خبری، ضيا نبوی دانشجوی محروم از تحصيل، ابراهيم (نادر) بابايی فعال مدنی و از جانبازان جنگ ايران و عراق، کوهيار گودرزی فعال حقوق بشر و وب نگار، مجيد دری فعال دانشجويی، مجيد توکلی فعال دانشجويی، کيوان صميمی روزنامه نگار، غلامحسين عرشی و محمد حسين سهرابی راد از جمله زندانيان منتقل شده به سلول انفرادی هستند که از دوازده روز گذشته در اعتصاب غذا به سر می برند. همچنين پيمان کريمی آزاد از بازداشت شدگان حوادث عاشورا که به بيماری ديابت مبتلا است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خانواده های زندانيان سياسی فوق الذکر نيز، از اوايل هفته اخير و به دنبال لغو ملاقات با عزيزان شان، دست به اعتصاب غذا زده اند.

متن بيانيه و دعوت به همراهی جبهه مشارکت، به شرح زير است:

ملت شريف و آزاده ايران
بدنبال غصب آراء شما در دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری و وارونه اعلام کردن نتيجه انتخابات و اعتراض شما ملت که با راهپيمايی بزرگ در ۲۵ خرداد سال گذشته و نمايش جمعيت چند مليونی خود در تهران نادرستی نتيجه اعلام شده را به نحوی غير قابل انکار گواهی کرده و با مسالمت آميز ترين شکل افشا کرديد، کودتاگران به خشم آمده و علاوه بر سرکوب تجمعات خيابانی عده ای از بهترين فرزندان شما را به زندان انداخته و بدترين رفتارها را با آنها انجام داده اند .جدای از فاجعه کهريزک که کوس رسوايی آن به برکت خون شهدای گرانقدر آن فاجعه، علی رغم فضای بسته رسانه ای به گوش همگان رسيد، اخبار متواتر ديگری از بد رفتاری در زندانها به بيرون رسيده و زندانيانی که به هر روی پس از تحمل دوره های انفرادی طولانی مدت اکنون فرصت آن را يافته اند تا از آنچه به آنها رفته است حديثی باز گويند حکايت از آن دارد که فاجعه فقط منحصر به کهريزک نبوده است و در زندان اوين و در جايی که دادستان، قاضی و قضاوت ريشخند بازجويان کج انديش و بی معيار گرديده اند نيز رفتارهای فاجعه آميز بسياری با زندانيان شده و می شود که نمونه های اخير آن حکايت آقايان عبدالرضا تاجيک و حمزه کرمی و خبر آقای ابطحی از برگزاری جلسات تمرين برای اعترافات پخش شده در جريان دادگاههای نمايشی و تلويزيونی در سال گذشته است.

اينک پس از گذشت يک سال عده ای از فرزندان ملت همچنان در زندانها اسيرند و با آنان بد رفتاری شده و حقوق اوليه شان ناديده گرفته می شود. اعتصاب غذای عده ای از اين زندانيان بند ۳۵۰ زندان اوين که به علت بد رفتاری زندانبانان و انتقال مجدد آنان به سلولهای انفرادی صورت گرفته و قطع ملاقاتها و حتی ارتباط تلفنی آنان با خانواده هايشان موجب نگرانی شديد خانواده ها در مورد سلامتی و سرنوشت عزيزانشان گرديده است، ما را بر آن می دارد که اگر چه نمی توانيم رنج و نگرانی آنها را برطرف کنيم و کاری برايشان انجام دهيم حداقل با ابراز همدردی از آلام آنها بکاهيم و دل آنها را با همراهی خويش قدری آرام کنيم .

به همين منظور از همه آنان که با حضور در راهپيمايی ۲۵ خرداد سال گذشته همبستگی خود را در اعتراض به کودتای انتخاباتی اعلام کرده و پايه گذار اين حرکت شدند و نيز آنان که دلشان با اين حرکت همراه بوده و يا همراه شده است دعوت می کنيم روز شنبه ۱۶/۵/۸۹ را به نشانه همراهی و همبستگی با اعتصاب غذای زندانيان بند ۳۵۰ اوين و خانواده های نگران آنها که به همراه عزيزانشان در اعتصاب غذا بسر می برند، روزه سياسی بگيرند. باشد تا اين اقدام بر همبستگی عمومی ملت افزوده و پيوند دلهای آنها را به يکديگر بيش از پيش کند .

روزه سياسی هر يک از شما حتی اگر توسط ديگران دانسته نشود گواهی است درونی بر پيوندتان با خواست های ملت بزرگ ايران و کسانی که به نمايندگی از شما رنج زندان را متحمل می شوند و نيز خانواده هايی که شب و روزشان با نگرانی برای حال و روز فرزندانشان سپری می شود .

خداوند به همه نيک انديشان و خير خواهان کشور و ملت جزای خير دهد.

جبهه مشارکت ايران اسلامی


لازم به ذکر است به دنبال اعتصاب زندانيان سياسی در اوين و پيوستن خانواده های اين زندانيان به آنها در مقابل اداره کل زندان ها، نيروهای امنيتی اقدام به بازداشت مادران و برخی از اعضای خانواده اين زندانيان کردند که با مقاومت ساير خانواده ها روبه رو شد.

گزارش جرس حاکی است، نيروهای امنيتی طی تماس های تلفنی با خانواده های اعتصاب کنندگان، آنها را از مصاحبه با رسانه ها منع کرده و تهديد کرده اند در صورتی که کلمه ای در مورد وضعيت زندانيان به رسانه ها بگويند در اولين فرصت نسبت به بازداشت آنها اقدام خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016