سه شنبه 19 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مشفق سمندری فعال سياسی بابل آزاد شد، جلوگيری از اعطای مرخصی چند روزه به نيما نحوی دانشجوی دانشگاه صنعتی نوشيروانی بابل

بر اساس اخبار رسيده از منابع آگاه دانشجوئی استان مازندران مشفق سمندری فعال سياسی و شهروند بهائی در شهرستان بابل پس از سپری کردن دوران محکوميت خود آزاد شد. به گزارش منابع آگاه دانشجوئی دادگاه انقلاب اسلامی بابل مشفق سمندری را به اتهام " تبليغ ديانت بهائيت " به ۶ ماه حبس تعزيری محکوم کرده بود. مشفق سمندری شهروند بهائی بابل در فروردين ۸۸ توسط ادراه اطلاعات شهرستان بابل در منزل شخصی خود دستگير شد و مدت ۸۰ روزه بازداشت خود را در سلول انفرادی در زندان اداره اطلاعات شهرستان ساری ( زندان شهيد کچوئی ) و زندان متی کلای بابل سپری کرده بود. همچنين مشتاق سمندری برادر مشفق سمندری نيز به اتهام " تبليغ ديانت بهائيت " در خرداد ۸۹ توسط اداره اطلاعات شهرستان بابل دستگير شد و پس از يک ماه بازداشت با پرداخت وثيقه ۱۰۰ ميليون تومانی آزاد شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مسئولين زندان متی کلا در راستای اعمال فشارها به دانشجويان دربند زندان متی کلای بابل، از اعطای مرخصی و امکانات ديگری که بر اساس اساسنامه سازمان زندان ها جز حقوق همه زندانيان به شمار می رود، به مشفق سمندری خودداری کرده بودند و دليل اين برخورد را دارا بودن آئين بهائيت اين فعال سياسی ذکر می کردند.

در ادامه اين خبر منابع آگاه دانشجوئی گزارش می دهند مسئولين زندان متی کلای بابل از از اعطای مرخصی چند روزه به نيما نحوی خودداری کردند. يک منبع آگاه در زندان متی کلای بابل که خواست نامش فاش نشود، دليل مخالفت مسئولين زندان را تماس های مکرر مهدی نيا رئيس اداره اطلاعات شهرستان بابل که به اسم مستعار شکری است با بابازاده رئيس زندان متی کلای بابل عنوان کرده است . وی عنوان کرد که شکری رئيس اداره اطلاعات بابل قويا با اعطای مرخصی چند روزه به نيما نحوی که بيش از ۴ ماه از دوران محکوميتش می گذرد،مخالفت کرده است. گفتنی است خانواده نيما نحوی که ساکن تهران هستند و قادر نيستند که به صورت مداوم به زندان متی کلای بابل مراجعه کنند. نيما نحوی عضو انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی نوشيروانی بابل که در حوادث پس از انتخابات به اتهام تبليغ عليه نظام و اقدام عليه امنيت ملی توسط اداره اطلاعات شهرستان بابل دستگير شد و از سوی دادگاه انقلاب بابل به ۱۰ ماه حبس تعزيری و ۱ سال محروميت از تحصيل محکوم شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016