چهارشنبه 30 خرداد 1386

رهبری فتح: هرنوع ارتباط و تماس با حماس قطع می‌شود، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - منطقه‌يی


جنبش حماس مجددا از فتح دعوت کرد تا گفت‌وگوی مشترکی را برای حل مشکلات موجود پيش از آن که خيلی دير شود، آغاز کند؛ اما سخنگوی عباس انجام گفت‌وگو با حماس را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطين، خليل الحيه يکی از قانونگذاران حماس و از رهبران اين جنبش در نوار غزه، در کنفرانس مطبوعاتی گفت: عامل رخدادهای اخير نوار غزه حماس نبود، بلکه يک جريان کودتاگر و دست نشانده رژيم صهيونيستی و آمريکا آن را طراحی کرد و به راه انداخت.

الحيه گفت، حماس آماده‌ی مذاکره و حفاظت از تمام موسسات ملی فلسطين است و هشدار داد کسانی که راه‌های ديگری را غير از گفت‌وگو بر می‌گزينند بايد مسووليت اين انتخاب را بپذيرند.

الحيه از محمود عباس رييس تشکيلات خود گردان خواست تا به قانون اساسی تشکيلات خودگردان احترام گذارد و اعلام کرد که رييس تشکيلات خودگردان حق ندارد شورای قانونگذاری فلسطين را منحل يا هيچ بندی از قانون اساسی را لغو کند.

اين قانونگذار حماس تاکيد کرد، دولت اسماعيل هنيه نخست وزير برکنار شده‌ی فلسطين به اجرای وظايفش به عنوان دولت مشروع فلسطين ادامه می‌دهد و تاکيد کرد دولت اضطراری تشکيل شده از سوی عباس به دليل آن که بدون تاييد شورای قانونگذاری فلسطين تشکيل شده غير قانونی است.

وی بر آمادگی در همکاری با کميته‌ی حقيقت ياب اعراب تاکيد کرد و عنوان داشت: تماس‌ها با اتحاديه‌ی عرب يا مصر هرگز متوقف نشده است.

از سوی ديگر، حماس رسما تمام طرح‌های اتخاذ شده از سوی عباس طی چند روز گذشته را رد کرد و از اجرای حکم وی مبنی بر ممنوعيت فعاليت نيروی اجرايی حماس خودداری کرد.

در همين حال، سخنگوی عباس در کرانه‌ی باختری انجام گفت‌وگو با حماس را رد کرد.

نبيل ابوردينه سخنگوی عباس اظهار داشت: حماس پيش از هر گفت‌وگو بايد افراد مسلحش را از تمام مکان‌هايی که اشغال کرده خارج کند و قدرت را به اين تشکيلات مشروع بازگرداند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در همين حال، نهاد برجسته‌ی رهبری فتح تصميم گرفت تمام تماس‌ها با حماس را قطع کند.

عزام الاحمد سخنگوی فتح گفت: کميته‌ی مرکزی فتح امروز تصميم گرفت هيچ گونه تماس، گفت‌وگو يا نشستی با حماس به انجام نرساند مگر اين که آن‌ها به کودتای نظامی‌شان در غزه پايان داده و اوضاع را به حالت طبيعی بازگردانند.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/33502

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'رهبری فتح: هرنوع ارتباط و تماس با حماس قطع می‌شود، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016