چهارشنبه 17 مرداد 1386

خط فقر در ترکيه از ‪ ۱۷۸۰‬دلار گذشت، ايرنا

آنکارا، خبرگزاری جمهوری اسلامی ‪۸۶/۰۵/۱۷‬

يک گزارش تحقيقی در ترکيه، ميزان خط فقر برای يک خانواده چهار نفری در اين کشور را ماهانه بيش از يک هزار و ‪ ۷۸۰/۴۶‬دلار اعلام کرد.

در گزارش مرکز پژوهش‌های اقتصادی و اجتماعی اتحاديه‌های کارکنان فعال در بخش دولتی ترکيه (کامو- سن) که بطور سنتی دهه اول هر ماه ميلادی منتشر می شود، آمده است: "هزينه خانوارها در ماه جولای نسبت به ماه ژوئن گذشته ‪۰/۱۹‬ در صد افزايش نشان می‌دهد."
در اين گزارش ميزان خط فقر برای يک خانواده چهار نفری که با استناد به نرخ تورمی که موسسه آمار دولتی ترکيه اعلام کرده، محاسبه شده، برابر دو هزار و ‪ ۲۴۷/۱۲‬ليرترک برآورد شده که با احتساب نرخ روز ‪ ۱/۲۶۲۱‬ليری هر دلار، معادل يک هزار و ‪ ۷۸۰/۴۶‬دلار خواهد شد.

در محاسبه خط فقر، حداقل پول لازم برای هزينه‌های اساسی زندگی از قبيل تغذيه، اجاره بهای مسکن، اياب و ذهاب، سوخت، پوشاک، آموزش و پرورش در نظر گرفته می‌شود.

تحقيقات اين نهاد نشان می‌دهد با توجه به متوسط دريافتی يک کارمند در ترکيه، بيش از ‪ ۹۲/۳۴‬در صد آن صرف هزينه تغذيه و مسکن می‌شود.

اين موسسه محاسبه کرده است که خط گرسنگی در ماه جولای گذشته با ‪ ۰/۴۴‬در صد افزايش نسبت به ماه ژوئن گذشته به ‪ ۸۲۶/۶۸‬ليرترک جديد معادل ‪۶۵۶/۰۳‬ دلار رسيده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رقم خط فقر مطلق يا "خط گرسنگی" نيز دارای نوسانی مانند "خط فقر" است.

در خط گرسنگی يا فقر مطلق، حداقل هزينه برای تامين کالری مورد نياز برای ادامه حيات بيولوژيکی يک انسان محاسبه می‌شود.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/34010

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'خط فقر در ترکيه از ‪ ۱۷۸۰‬دلار گذشت، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016