یکشنبه 6 آبان 1386

مقامات امنيتی عراق: يازده تن از رهبران سنی قبایل عراق ربوده شده اند، راديو فردا

مقامات امنيتی عراقی، روز يکشنبه، ۲۸ اکتبر، اعلام کردند که يازده نفر از رهبران سنی قبایل اين کشور، پس از ملاقات با مقامات دولتی عراق در بغداد، ربوده شده اند.

اين يازده نفر از قبايل استان دياله بودند و روز يکشنبه در شمال بغداد، در منطقه الشباب، که تحت نفوذ شبه نظاميان شيعه هوادار جیش المهدی به فرماندهی مقتدی صدر، روحانی تندروی شيعه است، ربوده شده اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، اين رهبران سنی در دفتر نخست وزير عراق نوری المالکی، با يکی از مقامات ارشد دولت اين کشور گفت و گو کردند.

تاکنون گروه و يا فردی مسئوليت اين عمليات را به عهده نگرفته است.

مقتدی صدر حدود دو ماه پيش اعلام کرد که فعاليت های جیش المهدی به مدت شش ماه به تعليق در می آيد.

از سوی دیگر، خشونت ها در عراق در روزهای اخير همچنان ادامه داشته و منجر به کشته شدن نه نفر و زخمی شدن بيش از ۳۰ نفر شده است.

مقامات امنيتی عراق اعلام کردند که در شهر شمالی کرکوک، بر اثر عمليات انتحاری در يک پارکينگ، شش نفر جان خود را از دست دادند و ۲۲ تن ديگر زخمی شدند.

بر اساس گزارش های منتشره، يکی از اعضای «حزب اسلامی عراق»، وابسته به سنی ها، روز یکشنبه بر اثر حمله شبه نظاميان در شهر بصره کشته شد و دو نفر ديگر نیز به شدت زخمی شده اند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

مقامات امنيتی می گويند که مردان مسلح به خودروی اعضای اين حزب حمله کردند و دو نفر ديگر را نيز ربودند.

در همين حال پليس عراق اعلام کرد که پنج نفر را که گفته می شود شبه نظاميان شيعه هستند، در يک مسجد شيعه، در ۴۰ کيلومتری شهر بصره، دستگير کرده اند. مقاديری اسلحه نيز در اين مسجد به دست نيروهای عراقی افتاده است.

از سوی دیگر، نيروهای ائتلاف به رهبری سربازان آمريکايی روز يکشنبه شش مظنون به همکاری با القاعده را در شمال و مرکز عراق دستگير کرده اند.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/34679

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مقامات امنيتی عراق: يازده تن از رهبران سنی قبایل عراق ربوده شده اند، راديو فردا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016