دوشنبه 2 اردیبهشت 1387

سفیر پاکستان در افغانستان در دست نیروهای طالبان، دویچه وله

بنا به گزارش‌های رسیده، سفیر پاکستان در افغانستان که از دو ماه پیش مفقود شده بود، توسط نیروهای طالبان به گروگان گرفته شده است. سخنگوی دولت پاکستان اعلام کرده که دولت این کشور در تلاش است بوسیله افراد واسطه آزادی سریع این سیاستمدار پاکستانی را ممکن گرداند.

شبکه تلویزیونی العربیه نوار ویدئویی را از طارق عزیزالدین، سفیر پاکستان در افغانستان نشان داد که در آن وی از دولت پاکستان تقاضا می‌کند که به خواسته‌های گروگان‌گیرها عمل کند. جزئیات این خواسته‌ها هنوز روشن نیست.

سفیر پاکستان در این نوار ویدئویی از وضعیت بد جسمی خود، فشارخون بالا و فشار و ضعف کار قلب خود خبر می‌دهد. در اطراف او مردان مسلح در فیلم دیده می‌شوند. عزیزالدین در ۱۱ فوریه، نزدیک به دو ماه و نیم پیش، در زمان سفر از پیشاور به کابل، در نزدیکی مرز افغانستان به همراه راننده و محافظانش بدون برجای گذاشتن هیچ اثری، ناپدید شده بود. این منطقه نیمه خود مختار که در شمال غربی پاکستان واقع است، به عنوان پایگاه شبه‌نظامیان مسلح و شبکه تروریستی القاعده شناخته می‌شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در همین‌حال نیروهای امنیتی پاکستان می‌گویند، نظامیان این کشور یک فرمانده طالبان را در نزدیکی مرزهای این کشور با افغانستان کشته‌اند. بنا به این گزارش‌ها، ملا اسماعیل، مسئول حمله به یک هلی کوپتر نظامی آمریکا در خاک افغانستان بوده است. در این حمله که در تاریخ ژوئن سال ۲۰۰۵ میلادی، نزدیک به سه سال پیش صورت گرفت، ۱۶ سرباز آمریکایی کشته شدند. در گزارش آمده که این فرمانده طالبان روز شنبه ۱۹ آوریل، در تبادل آتشبا نیروهای نظامی پاکستان کشته شده است. وی که با نام مستعار احمد شاه شناخته می‌شد، مسئولیت تعداد زیادی از حملات به نیروهای ناتو و آیساف را در افغانستان برعهده داشت.

از سوی دیگر بنا به گزارشات رسیده از افغانستان، دیوید میلیبند، وزیر امور خارجه بریتانیا روز یکشنبه ۲۰ آوریل برای دیداری دو روزه از پاکستان وارد آن کشور شد. وزارت خارجه پاکستان امروز از اسلام آباد خبر داد که وزیر امور خارجه بریتانیا ابتدا در شهر پیشاور با مقام‌های پاکستان درباره وضعیت امنیتی مرز میان افغانستان و پاکستان گفت‌وگو خواهد کرد و روز دوشنبه، در پایتخت پاکستان با پرویز مشرف رئیس جمهور و یوسف رضا گیلانی نخست وزیر جدید این کشور دیدار خواهد داشت.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/36605

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سفیر پاکستان در افغانستان در دست نیروهای طالبان، دویچه وله' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016