یکشنبه 7 مهر 1387

چین می‌خواهد اعتبار محصولاتش را بازیابد، همشهری

نخست‌وزیر چین ون جیابو عهد کرد که نشان "ساخت چین" را برای مصرف‌کنندگان داخلی و خارجی به علامت ایمنی تبدیل کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه این سخنان در حالی بیان می‌شود، که رسوایی اوج‌گیرنده در مورد محصولات لبنی چین به ممنوعیت واردات آنها به اتحادیه اروپا انجامیده است.

اتحادیه اروپا شنبه 27 سپتامبر (6 مهر) اعلام کرد که همه واردات فراورده‌های کودکان حاوی شیر مانند بیسکویت و شکلات تولید چین را ممنوع کرده‌اند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

گرچه فراورده‌های لبنی چینی مانند شیر و ماست، قبلا بوسیله 27 عضو اتحادیه اروپا تحریم شده بود، اما با این ممنوعیت جدید تصمیم‌ گرفته است که مصرف‌کنندگان اروپایی را در برابر فراورده‌های حاوی لبنیات چینی حفاظت کند.

اتحادیه اروپا در حالی این ممنوعیت را اعلام کرد که چین در تلاش است پس از رسوایی شیر آلوده چینی که تا به حال به بیمارشدن 53000 کودک و مرگ چهارتای آنها انجامیده است، اطمینان به محصولاتش را اعاده کند.

ون در نشست اقتصاد جهانی که در شهر شمالی تیان‌جان برگزار شد، گفت: "مسئله تنها غذا یا لبنیات نیست. ما قصد داریم که نشان "ساخت چین" را دوباره هم برای چینی‌ها و هم برای مردم در سراسر جهان قابل‌اعتماد کنیم."

دولت چین شنبه اعلام کرد که 47 نشان تجاری شیر و ماست را مورد بررسی قرار داده و هیچ ردی از ملامین، یک ماده شیمیایی که معمولا در ساخت پلاستیک به کار می‌رود، پیدا نکرده است.

سازمان عمومی ناظر کیفی چین شنبه اعلام کرد که 296 نمونه از فراورده‌های لبنی از نشان‌های تجاری مختلف در شهرهای بزرگ در سراسر این کشور را مورد بررسی قرار داده و هیچ ملامینی در آنها نیافته است.

پیش از این بیش از 7000 تن لبنیات آلوده در سراسر چین از فروشگاه‌ها خارج شده بود، و روز جمعه یک آب‌ نبات مشهور ساخت چین – وایت ربیت- آخرین محصولی بود که مشمول برچیدن از قفسه‌ها شد.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/38475

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'چین می‌خواهد اعتبار محصولاتش را بازیابد، همشهری' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016